Postet av Haber 30.08.06 21:06:
.... Er dette OK for deg Poseidon???
Ja, selvfølgelig er det OK

Jeg vet ikke hvor meget vi får brukt bredbånd og projector herfra, men det tar vi etter hvert.
Postet av snorken 30.08.06 21:27:
hva er opptakskravet til dette kurset (sertefikatet)?
Ingen formelle opptakskrav, men man må jo være innstilt på å bruke en del tid på det gjennom vinteren. Det er tykk bok vi skal gjennom - men vi har det veldig kjekt mens vi holder på
Postet av Bayliner 3258 1996 30.08.06 21:45:
Heisann du, jeg lurer på følgende:
-Hvilke forkunskaper må/bør man ha for å starte dette kurset?
-Jeg er mye på reise (men online da) og lurer på hvor mange timer i uken som går med til kurset?
-Kan en eventuellt tapt uke (manglende tilgang til nettet) tas igjen?
-Kan en velge selv når en studerer?
Forkunnskaper; ingen spesielle, men man bør beherske folkeskolepensum i alminnelig regning
Tidsforbruk; hele kurset skal i følge retningslinjene være 120 undervisningstimer. I tillegg vet jeg jo at deltagerne ofte bruker 2-3-4-5 timer pr uke til "hjemmelekser". Dette er iallefall erfaringene fra de vanlige kursene og jeg regner med at det blir omtrent det samme her.
Tapt uke; ja en uke bør gå bra, og kanskje to. Men noe av finessen må være at deltagerne er kommet omtrent like langt, slik at man til enhver tid diskuterer omtrent de samme sakene.....
Studietid; ja, jeg legge meg ikke opp i om man er nattugle eller morgenfugl
Postet av Sebaldus 30.08.06 21:59:
Er det kommet noen signaler på om D5L vil bli godkjent som båtførerbevis?
Båtførerkurset er ca 25 timer, D5L er ca 120. Dermed går D5L innholdsmessig langt utenpå båtførerbeviset. Begge administreres fra Sjøfartsdirektoratet og jeg tar det for gitt at D5L overstiger de kommende kravene med god margin.
Denne interessen overstiger mine mest optimistiske forventninger og jeg ser for meg at vi får en virkelig kjekk høst og vinter sammen