Ip.Content

Logo

Line, Åmøyfjorden

• Logg inn for svare
3 svar på dette emnet

#1 arquebus Ikke pålogget Postet 24.11.02 18:54

• Medlem
Navn: Line

Beliggenhet: Åmøyfjorden, Ryfylke
Posisjon: N 59o 2,19' E 005o 41,30'
Kartblad: HK 16
Fortøyningsmuligheter: Div. bolter i fjellet
Antall plasser: 5-6

Andre opplysninger:
Fin uthavn ikke langt fra Stavanger, avskjermet for vær og vind.

Bilder tatt 24/11-2002. Klikk på bilder/kart for full størrelse.
[table]
[td]Post bilde[/td][td]Post bilde[/td]
[/table]Prøver meg på et panorama bilde også:
Post bilde

#2 Poseidon Ikke pålogget Postet 07.05.03 21:46

• Medlem
Line er et kjekt utfartsmål på korte turer fra Stavanger, men når du nevner 5-6 fortøyningssteder Svein, da må jeg få lov til å utvide litt. Det kan nok stemme med 5-6 steder der som du har markert med et rødt anker, altså på østsiden av Line.

Men også på nordsiden er god plass, der ligger man veldig godt i sørlige vinder og 10 -15 båter får sikkert god plass.

Vestsiden av Line kan også brukes, flere steder har bratte knauser hvor det er lett å komme inntil med baugen når man har lagt ut en dregg akter. Men vær forsiktig med den sørligste delen på vestsiden, der er nemlig ganske mange grunner som ligger i tette klynger  -  jeg har selv stått fast på noen av dem  :smiley:

Line er forøvrig berømt for sin kaninbestand !

mvh
Poseidon

#3 Sabeltann Ikke pålogget Postet 12.11.03 17:49

• Ikke validert på over 1 år
En annen kjekk ting er rekemotaket på Bru, som ligger like ved hvor en en varm sommer ettermiddag kan legge til, handle fersk reke, for så og legge til i linehavn og nyte kvelden og båtlivet! :yesnod:

#4 JBR Ikke pålogget Postet 20.04.11 11:43

• Medlem
Nordsiden av Line anbefales absolutt. Det er også muligheter å benytte noen av de mindre holmene i området, men disse egner seg etter min erfaring ikke for de største båtene.