Nidelv 28 Søgne
Ikke pålogget
Postet 13.04.09 09:28
Medlem
Rakstingær er morsomme, fy flate for gode innlegg du har. Kanongøy å kikke på bildene og tekstene dine.
Styrer med samme tingene i min båt. Har to barn, så det går litt i røkk og napp. Keep it up!
Da jeg er oppvokst på gård og vært lut fattig i all tid bruker jeg selfølgelig dem gamle cu-pakningene på nytt. Varmer dem opp så er dem gode som nye igjen. Ei krone her og ei krone der og ei til det er 3 kroner. Og ei til, så blir det 4.
Viktig å bruke det som kan brukes. Ingen problem å finne 1000 plasser å spare 100 kroner. Kanskje like viktig å glemme utgiftene så snart de er betalt. Grattis med ny båt.
Jeg har vært der ja.. men er ikke medlem. Er medlem her og der og rekker snart ikke annet enn å gå igjennom dissa forumene før jeg legger meg. Båtplassen er vel i grunn gull. Folk i alle grupper.. Får hjelp uansett hva det måtte være.
Når det gjelder fremdriften på båten i går og i dag så er den like liten som kjønnsdrifta. Skjer nok ikke noe før i morgen har jeg mistanker om. Kunne tenkt meg å fått den i gang så jeg fikk svar på om jeg må ha ut motor eller ikke.. forrige eier advarte om lavt oljetrykk på tomgang. Ske bytte olje, filter og manometer før jeg får svaret. Men jeg orker ikke sånt gammelt ledningstjafs som flyter rundt motoren så det må jeg ta først. Kablesko som så vidt henger på ledingen og andre grove kabler med store kabelsko der skoen bare er banka flat uten tinn eller skikkelig pressing. Kjenner jeg gleder meg alt og formen stiger jo mer jeg skriver.. .. minner meg litt om engasjemanget til antonsen på trappa:
Men i dag skal vi på familiesammenkomst til familien te kjærringa. Det er 17 søsken som har 11 unger vær . Alle skal i skogen og grille pølser, når jeg kommer hjem ifra det så tror jeg jeg skal legge meg å gråte litt og legge meg.
Som sindig og vokalfrisk nordlenning må jeg få berømme tråden din,Anders.
Den er er lærerik og inneholder en fantastisk humor - uten humor hadde vi nordlenninger ikke overlevd.
Synes kona di skulle hatt en egen tråd slik at vi kunne få 2 sider av samme sak - det hadde vært interessant.
Ellers synes jeg at Bentebåt var et flott navn - hva er navnet på den nye ?
"Da jeg er oppvokst på gård og vært lut fattig i all tid bruker jeg selfølgelig dem gamle cu-pakningene på nytt. Varmer dem opp så er dem gode som nye igjen."
Fin tråd Anders. Slike har jeg sansen for. Tipset ditt om å gløde ut herdinga av gamle Cu pakninger gikk kanskje mange hus forbi. Kopperpakninger herder og blir glassharde når de står under trykk i lang tid. Åpner du feks. dyserørene på en VP-motor skal du huske på å gløde ut pakningene før du setter de på plass igjen. Gløder du de til de blir røde og la de kjøle av seg selv, gjenvinner kopperet sin smidige og myke form, og tetter godt.
Anders Haaby
Ikke pålogget
Postet 17.04.09 08:59
Medlem
Etter en kveld med barnevakt da fruen har spillt håndball og jogget, en ny kveld med havari på bilen , og en ny kveld med bebysvømming , og en ny kveld med skifting til sommerdekk og en ny kveld med innebandy puste pese.. og blåmerker over hele kroppen så håper jeg at helgen skal bli god.
Har handlet inn stasj som skal monteres, får batterilader, cd spiller, diodelamper og div snask med budbil i fra båtbua i dag.
Etter å ha spist middag så håper jeg på at jeg kan få litt tid med båten.
Nydlige navnforslag... 2'ern tror jeg muligens går igjennom sensuren.. "feil hull" var heller ikke dumt.
Skal legge ut nye bilder i løpet av helga.