- Din hjemmehavn på nettet!
- Marked
VHF- og båtførerkurs på baatplassen.no
Postet 09.12.09 14:45
Innlegg 21
Høvding
Intererert i båtførerkurs men lurer på om jeg heller skal ta det "offline" siden jeg bor i stavanger og føler jeg vil lære litt mer av å være i en klasse?
Postet 09.12.09 15:01
Innlegg 22
SRA
Er ikke dette reklame for en aktør som selger kurs?
Postet 09.12.09 15:15
Innlegg 23
punitiveduty
Jeg hiver meg gjerne på et VHF kurs, hvis det blir aktuelt.
Redigert av punitiveduty: 09.12.09 15:16
Postet 09.12.09 15:43
Innlegg 24
OT-flyktning
Jo, og 3 ting bør være ordnet for at det skal være lov
Åpenhet 1: link til virksomheten i signaturen - dette er oppfyllt
Åpenhet 2: registrert som leverandør - dette er ikke oppfyllt (står "Medlem"), men da regner jeg nesten med en teknisk feil.
Bidrag: leverandørens faglig bidrag på forumet skal være tydelig og større enn "kundesankingen". Dette mener jeg også er oppfyllt.
tipper at Ingar kommer på banen
Postet 09.12.09 15:49
Innlegg 25
Steinsvik
Poseidon skrev:
Derfor har jeg vært i dialog med Ingar som synes det kunne være en god ide å gjennomføre båtførerkurs igjen.
Postet 09.12.09 16:28
Innlegg 26
Poseidon
Postet av Mulligan 09.12.09 13:37:
.....Men en ting tror jeg kanskje kunne være spandert 10 minutter på.
Enkel seilteori. ......
Enkel seilteori. ......
Takker for innspill.
Dette er noe som jeg bruker minst 10 minutt på også i de vanlige båtførerkursene - så det blir helt sikkert tatt inn her også.
Postet av luken 09.12.09 14:45:
Intererert i båtførerkurs men lurer på om jeg heller skal ta det "offline" siden jeg bor i stavanger og føler jeg vil lære litt mer av å være i en klasse?
Jeg har tidligere vært imponert over hvor bra resultater nettkursedeltagerne oppnår. Det kommer nok av topp motivasjon og mye godt hjemmearbeid. Det de går glipp av er den direkte dialogen i en klassesituasjon - og så selvfølgelig de berømmelige praksisturene med POSEIDON II
Det blir flere kurs i Stavanger utover våren, så bare følg med . . . .
Det må du gjerne kalle det, men det er som beskrevet forhåndsklarert med Ingar.
Postet av trikola 09.12.09 15:43:
......tipper at Ingar kommer på banen
Som sagt: jeg har allerede vært i dialog med Ingar, så det skulle være OK.
Ellers registrerer jeg fortløpende alle som melder sin interesse og jeg vil ta kontakt igjen med den enkelte når starten nærmer seg.
Postet 09.12.09 17:29
Innlegg 27
goat
Hvor melder man seg på dette båtførerkurset, poseidon.?
Postet 09.12.09 17:34
Innlegg 28
Sovd
Hmm, tok Båtførerkurs på ungdomskolen i ca1985, har det kommet mye nytt?
Kunne tenkt meg VHF. kurs.
Postet 09.12.09 17:51
Innlegg 29
ÅtteGlass
Postet 09.12.09 17:53
Innlegg 30
GunR
Tok båtførerkurs på baatskolen i våres, så jeg tar ikke et til, selv om det sikkert blir et minst like bra kurs dette. Sikkert flere landkrabber på min alder (nærmere 40) som kan ha godt av litt teoretisk ballast når en begynner båtlivet..
Er derimot veldig interessert hvis det blir VHF- kurs!
Kan man avlegge VHF- eksamen på tilnærmet samme måten? Altså ta kurs på nett og avlegge eksamen på et godkjent sted lokalt?
Kan man avlegge VHF- eksamen på tilnærmet samme måten? Altså ta kurs på nett og avlegge eksamen på et godkjent sted lokalt?
Postet 09.12.09 17:59
Innlegg 31
M/S Bastard
Postet 09.12.09 18:05
Innlegg 32
eysteind
Eg er inntressert. Er født etter 1980, så har vel ingen valg. Blir borte noen uker på nyråret, men rekner med eg klarer å hente meg inn...
Postet 09.12.09 18:09
Innlegg 33
Poseidon
Postet av goat 09.12.09 17:29:
Hvor melder man seg på dette båtførerkurset, poseidon.?
Bare legg inn beskjed her at du er interessert så kommer du på min liste.
Jeg tar kontakt med alle som har meldt interesse når det nærmer seg kursstart.
Postet av Sovd 09.12.09 17:34:
Hmm, tok Båtførerkurs på ungdomskolen i ca1985, har det kommet mye nytt?
Ja, det er saktens kommet en del nytt; pluss at du trolig får mer utav det i moden alder - og da har jeg ikke tillatt meg å antyde at noe muligens kunne ha gått i glemmeboken i løpet av ca 25 år
Jeg registrerer deg foreløpig som interessert i VHF-kurs.
Postet av ÅtteGlass 09.12.09 17:51:
Vi kan være behjelpelige med å arrangere en felles eksamen for de av dere som bor på Østlandet/Stor-Oslo området.
Flott tiltak; dette skjer i den aller beste båtplassenånd!
Postet av GunR 09.12.09 17:53:
Det er notert og forøvrig JA som svar på ditt spørsmål.
Redigert av Poseidon: 09.12.09 18:12
Postet 09.12.09 18:34
Innlegg 34
OT-flyktning
Eksempel: Medlem 'ÅtteGlass' (innlegg nr 29) har alle 3 leverandørbetingelsene i orden slik jeg ser det. At Poseidon f t har medlemsstatus har antagelig med noe krøll i forbindelse med oppretting av 'klasserommene' her på forumet å gjøre.
Ellers bør vi vel avslutte denne diskusjonen her og dersom det er noe uklart gå til 'Om Baatplassen'-forumet
Ellers bør vi vel avslutte denne diskusjonen her og dersom det er noe uklart gå til 'Om Baatplassen'-forumet
Postet 09.12.09 19:53
Innlegg 36
Romsdaling
Hei Poseidon.
Er interessert i VHF-kurs.
Flott tiltak!!
Er interessert i VHF-kurs.
Flott tiltak!!
Postet 09.12.09 21:39
Innlegg 37
Poseidon
Postet 10.12.09 11:12
Innlegg 39
Poseidon
Postet 10.12.09 11:36
Innlegg 40
nimbuster
Rart at Poseidon trekker frem motivasjon som en faktor for å få godt utbytte av et nettkurs.
Ref. sitat: "....hvor bra resultater nettkursedeltagerne oppnår. Det kommer nok av topp motivasjon..."
Er nettstudentene mer motiverte enn de som tar klasseundervisningskurs? De trenger i hvert fall selvdisiplin og en god porsjon strukturerthet over tid.
Jeg kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn fra de som melder seg på et klasseundervisningskurs, som strekker seg over en vesentlig kortere periode enn over flere måneder. F.eks. et relativt intensivt helgekurs, eller to kvelder/uke over 3-4 uker. Spesielt på et helgekurs vil motivasjonen være helt på topp. Ikke blir det nevneverdig dyrere heller, ca. 2200-2400 alt inkl.
Men, hver sin smak...og lykke til med å holde motivasjonen på topp!
Ref. sitat: "....hvor bra resultater nettkursedeltagerne oppnår. Det kommer nok av topp motivasjon..."
Er nettstudentene mer motiverte enn de som tar klasseundervisningskurs? De trenger i hvert fall selvdisiplin og en god porsjon strukturerthet over tid.
Jeg kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn fra de som melder seg på et klasseundervisningskurs, som strekker seg over en vesentlig kortere periode enn over flere måneder. F.eks. et relativt intensivt helgekurs, eller to kvelder/uke over 3-4 uker. Spesielt på et helgekurs vil motivasjonen være helt på topp. Ikke blir det nevneverdig dyrere heller, ca. 2200-2400 alt inkl.
Men, hver sin smak...og lykke til med å holde motivasjonen på topp!

Hjelp/Kontakt

Til toppen av siden