Postet av Korsnes 06.03.10 22:05:
du vil ikkje benytte deg av anledningen til å kvitte deg med denne slappe bråkebøtten av en volvofirer da? Hva med en stille og vibrasjonsfri V6 f.eks? Du kan fint bruke samme drevet men bare bytte propellen.
Er ingen fjord det der vel? Ja misforstå ikkje, synes båten er flott eg!
PS luftinntaka dine er feil vei
Er ingen fjord det der vel? Ja misforstå ikkje, synes båten er flott eg!
PS luftinntaka dine er feil vei
Synes også båten er flott, men finner den ikke noen steder på nett som fjord, men den er stemplet i "motorrommet" med AS Fjord ettellerannet og et nr... må vell være mulig å finne ut mere info. Har kjøpt den i god tro på at det er en 19 Fot fjord fra 1985, som følge av info fra siste eier:)
Stussa selv veldig på de luftinntaka å hvordan de skulle fungere slik da det ikke var noen vifte løsning som jeg kunne se :P sikkert bare montert feil side siste eier hadde disse av når han pusset opp båten :)
Trur ellers jeg blir å gå for tilsvarende motor, andre alternativer blir vell fort veldig dyrt?
Postet av Moyja 06.03.10 22:34:
Og bare skifte tettninger og o-ringer er enkelt. Du skal løsne skruene under sinken, trekke/nappe ut propellakslen og vips der har du hele saken.
MEN pass på shimsen under lageret i lagerhuset (delen som du trakk ut) og vær obs når du monterer simmeringene til propellakslen .Disse
skal ligge med ryggen i mot hverandre. Smør "leppene" tetteringene med grease før montering av propellakselen. Dette er godt ilustret i verksted håndboken. Skal du montere en annen motor må du støpe nye motorfester.
Jeg kjøpte deler og pakningsett fra www.drevdelar.se smidig og billig.
MEN pass på shimsen under lageret i lagerhuset (delen som du trakk ut) og vær obs når du monterer simmeringene til propellakslen .Disse
skal ligge med ryggen i mot hverandre. Smør "leppene" tetteringene med grease før montering av propellakselen. Dette er godt ilustret i verksted håndboken. Skal du montere en annen motor må du støpe nye motorfester.
Jeg kjøpte deler og pakningsett fra www.drevdelar.se smidig og billig.
Blir sikkert mere logisk når jeg har tatt ut denne :) takker for infoen, slike ting hjelper veldig bra på vei :)
Setter også stor pris på at det refereres til hvor jeg burde kjøpe deler.
Hva er synspunktet om belger fra biltema?
Er det andre ting jeg burde gå over på drevet når jeg først er i gang, trenger virkelig tips og trix hær. Skal nok få til det meste, men trenger et pusj i ryggen å i rett retnign for å ikke rote meg bort i ting jeg ikke har behov for å styre med.
Jeg skal prøve å få med flere bilder også, men kom med ønsker om hva jeg skal fokusere på :)

Hjelp/Kontakt

Til toppen av siden