baatplassen.no: Skal ha ny båt. 34 - 37 fot - baatplassen.no

IP_content

2

• 4 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan ikke svare på emner

Skal ha ny båt. 34 - 37 fot

Postet 09.08.10 18:54 Innlegg 21 Medlemmet er ikke innlogget Puffen   

• Reg. 19.09.04
  • Gruppe: Medlem

Vis innleggPostet av VannTro 09.08.10 18:39:

Svenning er et medlem her på BP som har har Windy 37 Grand Mistral.

Har han gjort noen tilpassninger av badeplattformen ?

Postet 09.08.10 19:48 Innlegg 22 Medlemmet er ikke innlogget Key Freak   

• Reg. 11.12.09

Vis innleggPostet av Puffen 09.08.10 15:53:

Ellers er det ingen som nevner de Italienske alternativene. Jeg vet veldig lite om disse båtene selv, og er interesert i innspill på disse. Gobbi/Atlantis, Granchi, Sessa

Det ligger for tiden en Cranchi Zaffiro til salgs i min hjemmehavn. Jeg kjenner ikke båten eller dens eiere, for de ligger ikke fast i havna. Mulig du synes at den er litt for gammel, men den ser veldig pen ut og er visstnok ganske lite brukt. Og hvis du først er i Drammen kan du se Atlantis o.l. hos Italmarin.

Selv synes jeg at den båten du nettopp hadde er en kjempebåt, men det er min smak... :smiley:

Postet 09.08.10 21:47 Innlegg 23 Medlemmet er ikke innlogget Puffen   

• Reg. 19.09.04

Vis innleggPostet av Key Freak 09.08.10 19:48:

Selv synes jeg at den båten du nettopp hadde er en kjempebåt, men det er min smak... :smiley:

Hvis det er Sealinen du mener, så er den fortsatt ikke kontrahert av kjøper. Det er derfor fortsatt mulig å hive seg på :tongue:
Jeg har imidlertid et par interesenter som virker såpass seriøse, at jeg regner med at noe er i boks i løpet av noen uker.

Postet 09.08.10 22:05 Innlegg 24 Medlemmet er ikke innlogget Bonus   

• Vis blogg
  • Reg. 08.05.04

Vis innleggPostet av Puffen 09.08.10 18:54:

Har han gjort noen tilpassninger av badeplattformen ?

Han har ikke gjort noen tilpasning av badeplatformen nei. Men, vi bruker båten veldig mye, er vel oppe i rundt 70 overnattinger til nå iår. Nesten ferdig med 4 uker sammenhengende sommerferie.
Min kone har Parkinson sykdom og hopper vel ikke som en fjellgeit lenger. Men, hun har ikke noe problem med å entre badeplatformen fra siden. "Vingene" på skroget som går ned på platformen er såpass skrå at du føler ikke at du må skreve over noe for å komme ombord.

Vedrørende trinnene opp til dollbordet; jeg så en GM37 i Hamburgsund igår, den hadde montert større teaktrinn her. Tok etpar bilder, skal legge ut disse imorgen. Ellers har jeg svart litt mere detaljert på IM'en din Puffen.

Vi er veldig fornøyd med vår Windy GM 37 HT, passer perfekt til vårt behov.

Postet 09.08.10 22:14 Innlegg 25 Medlemmet er ikke innlogget KOB   

• D5L A
  • Reg. 20.09.02
Min eks-kone hadde også balanseproblem, men hadde ikke noe problem med plattformen på Windy 37. Av årsaker som Svenning omtaler.

Postet 10.08.10 06:50 Innlegg 26 Medlemmet er ikke innlogget Puffen   

• Reg. 19.09.04
Da får vi spore opp et eksemplar av W37,og ta en befaring. Jeg liker som sagt båte godt forøvrig. Jeg har imidlertid en nokså sterk følelse av hva som blir konas reaksjon. Opp på dollvordene er ikke noe tema. Dit får jeg henne aldri likevel.

Postet 10.08.10 08:07 Innlegg 27 Medlemmet er ikke innlogget alleviltilhimmelen   

• Reg. 31.05.07

Vis innleggPostet av Puffen 10.08.10 06:50:

Da får vi spore opp et eksemplar av W37,og ta en befaring. Jeg liker som sagt båte godt forøvrig. Jeg har imidlertid en nokså sterk følelse av hva som blir konas reaksjon. Opp på dollvordene er ikke noe tema. Dit får jeg henne aldri likevel.

Jeg stiller meg i rekken av tilbakemeldinger fra KOB og Svenning. Hvis du ønsker å ta en titt er det bare å ta kontakt, så kan du få tatt en befaring på W37. Jeg har en liggende til salgs. Se annonse: http://www.finn.no/f...nnkode=21169818
Se bort ifra prisen i annonsen, da vi allerede har senket den betraktelig. Se din IM.
Mvh G.

Redigert av alleviltilhimmelen: 10.08.10 08:19

Postet 10.08.10 09:48 Innlegg 28 Medlemmet er ikke innlogget KOB   

• D5L A
  • Reg. 20.09.02

Vis innleggPostet av Puffen 10.08.10 06:50:

Da får vi spore opp et eksemplar av W37,og ta en befaring. Jeg liker som sagt båte godt forøvrig. Jeg har imidlertid en nokså sterk følelse av hva som blir konas reaksjon. Opp på dollbordene er ikke noe tema. Dit får jeg henne aldri likevel.

Skjønner godt hva du mener, for langt på vei slik var det med min ekskone også, selv om det etter hvert gikk greit å komme seg fra/til baugen når vi lå i land. Men allikevel synes jeg du bør se på W37. En utrolig bra båt som du nå får for priser om var utenkelige for et år siden.

Slik du beskriver situasjonen synes jeg alternativet virkelig er en walkaround. Jeg ville da også sett på Nova 35, som jeg har, med HT. ev. vurdert kalesje på akterdekket får å få mer tildekket sitteplass når det er ønskelig. Her får du virkelig brede sidedekk med høye rekker, som gjør det til en drøm å bevege seg rundt. Og en diger badeplattform. I tillegg er alt "Volvo" - veldig solid, om enn ikke alltid like elegant og lekkert som hos Windy og NW.

Postet 10.08.10 11:32 Innlegg 29 Medlemmet er ikke innlogget Bonus   

• Vis blogg
  • Reg. 08.05.04
Som avtalt, her er bildet av trinnene jeg så på en GM37 i Havstensund. Jeg så også en GM37 som hadde montert trinn innvendig i hjørnet mellom bakveggen og "vingene" på siden av badeplatformen. Har dessverre ikke bilde, men det så veldig bra ut det også.

### Beklager, bildet finnes ikke lenger eller URL er feil ###

Redigert av Svenning: 10.08.10 11:34

Postet 10.08.10 14:27 Innlegg 30 Medlemmet er ikke innlogget MajorAndy   

• Reg. 20.03.07
Vi vurderende Windy 33 Scirocco da vi købte båd for et par år siden. Selv jeg følte det udfordrende at komme rundt på den båd. Det samme var tilfældet (dog ikke i så høj grad) på GM37, som vi så på samtidig, men som den gang lå udenfor økonomisk rækkevidde...

Hvis det væsentligste købskriterie er at kunne bevæge sig rundt i sikkerhed og tryghed så ville jeg have set på Beneteau Swift Trawler 34, men den er jo ikke direkte sportslig. Men pas på: Hvis konen ser den, så tager hun beslutningen for dig!

Af de allerede nævnte, så støtter jeg KOB: Nimbus 35 Nova er virkelig en dejlig båd til det behov, du nævner. Så den burde være et absolut must at se på!

Men nyd nu købsprocessen - det er en herlig tid :flag:

Andy

Redigert av MajorAndy: 10.08.10 14:28

Postet 10.08.10 16:00 Innlegg 31 Medlemmet er ikke innlogget Puffen   

• Reg. 19.09.04
Det blir litt forskjellig å se på framover skjønner jeg. Bare moro det.
Som jeg nenvte i starten av tråden er Nimbus 35 Nova HT et av de alternativ jeg har sett som aktuelle.
En Trawler hadde sikkert vært moro, men jeg vil den farta en cruiser gir.

Ingen har kommentert Nordic Oceancraft 38. Jeg er helt blank på denne båten selv, utover at den kan virke interesant utfra bilder. Noen som vet mer om denne ?

Postet 10.08.10 17:10 Innlegg 32 Medlemmet er ikke innlogget MajorAndy   

• Reg. 20.03.07
Husk at Beneteau ST går op til 22 knob på toppen. Deraf "Swift"...

Anders

Postet 10.08.10 17:16 Innlegg 33 Medlemmet er ikke innlogget VannTro   

• Reg. 06.08.07

Vis innleggPostet av Puffen 10.08.10 16:00:

Ingen har kommentert Nordic Oceancraft 38. Jeg er helt blank på denne båten selv, utover at den kan virke interesant utfra bilder. Noen som vet mer om denne ?

Jeg husker bare at jeg så på den på den flytende båtustillinga i Sandvika og synes det var den minste 38 foter jeg noen gang hadde sett. Den er smal og grunn i hele skroget !

Postet 10.08.10 18:19 Innlegg 34 Medlemmet er ikke innlogget MajorAndy   

• Reg. 20.03.07

Vis innleggPostet av Puffen 10.08.10 16:00:

Jeg har set den på diverse messer og desuden var der en lokal her i havnen i Helsingør, der forsøgte sig som forhandler. Det gik ikke særlig godt :nonod:

Jeg mener at huske (men er ikke sikker) at bådene er tegnet/designet i Norden (Norge) men bygget i Polen og at forhandleren på messen gjorde sig store anstrengelser for at nedtone dette. Under alle omstændigheder er det nok en ret ukurant båd med tanke på gensalgsværdi. Her ville jeg gå efter mere anerkendte mærker.

Andy

Postet 11.08.10 13:45 Innlegg 35 Medlemmet er ikke innlogget Xlnt   

• Reg. 08.11.05
Hei
Jeg har en Cranchi Smeraldo 36 selv og synes du burde ta en titt på Smeraldo 37, den har skikkelig badeplattform som du er på jakt etter, den er nok også innenfor ditt budsjett, men de sluttet å lage den i 2006 tror jeg. Min er fra 1997 og vi er kjempefornøyd med løsningene og har enda ikke funnet noe som kan måle seg når det gjelder pris/kvalitet/løsning/størrelse. 36/37 Smeraldo er identiske bortsett fra badeplattformen. Smeraldo er nok også en av klassens bredeste båter med 3,85 meter, ta et søk på http://www.yachtworld.com etter Smeraldo så ser du masse bilder av de.

Postet 12.08.10 10:57 Innlegg 36 Medlemmet er ikke innlogget Blue_Dragon   

• Reg. 19.05.05
Hvor stor bør båten være før dere mener at Fly er aktuelt? Selv mener jeg at en båt bær være opp mot 40fot/10t for at fly skal være tilstrekkleig stor, sikre tilstrekkelig balanse og motvirke virkininger av vind.

Postet 12.08.10 11:05 Innlegg 37 Medlemmet er ikke innlogget Bitteliten   

• Reg. 28.11.03
Jeg synes NordWest 370 har en god fly. Den er vel ca 38 fot lang. På båter mindre enn dette synes jeg flybrigden mer blir en utvendig styreposisjon enn et stet alle ombord er under gange. Untaket er Nimbus 240 Commander

Redigert av Bitteliten: 12.08.10 11:06

Postet 12.08.10 12:21 Innlegg 38 Medlemmet er ikke innlogget dhjerp   

• Reg. 09.04.06
Jeg er i utgangspunktet ingen motorbåtmann, men estetisk mener jeg også at båter bør være nærmere 40 for å bli pene med flybridge. Aner ingenting om hvordan de er å manøvrere da jeg stort sett har vært på fly i havn. Jepp, det finnes fortsatt hyggelige båtfolk som har god kaffe. :wink:

Men det er noen båter jeg titter litt på når jeg går forbi og som jeg synes er pene, bl.a. Viksund 360 synes jeg kler en flybridge godt. Jeg skjønner godt at folk ønsker en utvendig styreposisjon hvor man kan nyte de (få) gode dagene som finnes. På meg så ser det litt skyggefullt ut å stå på et akterdekk å styre når solen skinner. Det virker heller ikke som om det er svært god sikt der.

Noen betraktninger fra en som misunner de med lukket båt de gangene det bøtter ned og som har (nesten) null erfaring med å manøvrere en båt med fly.

Edit; Bitteliten, har du et bilde av Nimbus 240 med fly. :confused:

Redigert av dhjerp: 12.08.10 12:22

Postet 12.08.10 12:36 Innlegg 39 Medlemmet er ikke innlogget Worry II   

• Reg. 19.09.06

Vis innleggPostet av dhjerp 12.08.10 12:21:

Edit; Bitteliten, har du et bilde av Nimbus 240 med fly. :confused:

Bitteliten mener nok 340 !

Postet 12.08.10 12:38 Innlegg 40 Medlemmet er ikke innlogget VannTro   

• Reg. 06.08.07

Vis innleggPostet av Bitteliten 12.08.10 11:05:

På båter mindre enn dette synes jeg flybrigden mer blir en utvendig styreposisjon enn et stet alle ombord er under gange.

På sørlandet kalles jo en for liten flybridge for "Apeloft". Det kan vel ha noe med sittestillingen man får på en flybridge med for lav dybde og for liten benplass :giggle:

• 4 Sider +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan ikke svare på emner