Puffen, på 20.08.10 19:01, skrev:
Det er ingen som nevner Scand 360. Ikke engang Alfb som har en selv.
Jeg har sett litt på denne båten i det siste. Den oppfyller forsåvidt kravene...
Trodde ikke Scand 360 var aktuell for deg all den tid salong innvendig var viktig
Jeg må vel si meg fornøyd med denne båten etter 3 sesonger og 250-300 timers bruk.
Det som kan oppleves negativt på denne er at det er veldig dårlig med salong innomhus, kun en liten 2 seter og generelt trang.(kun 3,30m bredde) Lugar og stikkcabin er ok, samt at den har forholdsvis romslig bad/dusj.
Ute er den romslig med en stor sittegruppe med ok plass til 8-10 personer. Oversiktlig førerplass med 2 stk gode pilotstoler i fartsretning. Madamen's "krav" var å ha koking ute og det har vi vel heller ikke angret på, veldig greit å slippe å stå nedenunder å koke - spesielt i finværet
Kalesje løsningen på SE-versjon er suveren. Kalesjen, inkl stenger rulles enkelt og greit inn i egen "garasje" i targabøylen. Tar av/på kalesjen på 2-3 minutter
Badeplattformen på min er noe lav, men etter 2007(tror jeg det var) har den fått ny hekk og her er plattingen høyere og en fot lengre.
Alt i alt en sportslig båt som sparker godt i fra og er god i sjøen med 24gr v-bunn, er noe rank - men det er en vanesak
Marsjer veldig fint på 30-34 knop og har en toppfart på 40 knop.(580hk)
Redigert av alfb: 20.08.10 23:26