På Grandezzaen har jeg en Winchmatic ankervinsj med fjernkontroll. Det har seg slik at fjernkontrollfunksjonen aldri har funka. Jeg har ikke stressa så mye med å få det i orden, men tenke jeg skulle gjøre et forsøk i disse dager. Utstyret ble levert ferdig montert fra forhandler. Er det flere her som har Winchmatic?? Skal ringe til Sverige i dag, siden det ikke er forhandlere i Norge, ser det ut til. Men jeg gjør et forsøk her, blandt godt båtfolk. Forhandler som solgte båten har jeg gitt opp.
Følgende feilsøking er foretatt:
Byttet batteri i fjernkontroll, samtlige knapper avgir lyd.
Undersøkt ledninger fra styringsenhet til vinsjen og frem til signalmottaker, funnet i orden.
Har tatt ut mottakeren fra støpselet sitt og prøvd denne med direkte tilkobling på 12 v. rødt lys ut av "hullene" på siden.
Informasjonen på winchmatic sin side er dårligere enn f.eks. på Engbo... Har derfor lest litt om Engbo-vinsjer. Er det noen måte å sjekke om kodingen mellom fjernkontroll og mottaker er riktig på Winchmaticen? eller omkoding?
Andre tips til feilsøking? -eller erfaringer med Winchmatik? -manuell styring av vinjen med knappene fungerer helt fint.
- Din hjemmehavn på nettet!
- Marked

Hjelp/Kontakt

Til toppen av siden