Helt enig. Kom tilbake fra Sverige forrige fredag. Grunnet familiesituasjonen har jeg nå vært i havn en drøy uke. Men de 2 ukene på svenskekysten nesten uten båt var herlig.
Nå blir båten liggende i opplag, frem til slutten av oktober. Hva med helgeturer da, tja, hvorfor ikke.
Må innrømme at jeg da hovedsaklig vil gå til plasser hvor det er mulighet for strøm, men nærmest 0 annen båt, 0 stress = otium for sjelen.
Er vel litt avhengig av komfort ombord og tilgang på landstrøm for enkelte kan jeg se for meg. Ellers er høsten normalt en fin tid å være på sjøen, spesielt hvis været er noenlunde greit.
Har en sørget for å ha en båt som egner seg for bruk utenfor skoleferien så er det ikke tvil om at denne tiden og ikke minst senvinteren er den beste tiden på sjøen.... Det faktisk meget bra helt frem til midtsommer, da kommer "pappaguttene" ut med med sine overmotoriserte doninger...
Er det ikke deilig dere. Klar deilig høstluft, liten trafikk på sjøen. Det er nå det er godt å være skipper. Hva synes dere?
Hysj! ikke si det til noen, da blir freden borte Ligger i Drøbak i helgen, og det er faktisk endel båter til tross for dårlig vær. Så det skjer kanskje en forandring?
Båten min ligger hos forhandler og får utbedret reklamasjonsfeil så ikke mer båtsessong på meg i år! Også jeg som har pleid å kose meg på sjøen om høsten også da!