Jump to content

Vannscooter Høring i mars 2017, Hva Tenker dere ?


Airbag420

Recommended Posts

Nå kjører jeg vannscooter selv, og syntes jo kansje din fremføring av att det er sånn vi vil ha det, ikke stemmer. Om det blir fristilt med båt, må du ikke tru du bare kan trøkke hendelen i bånn. vi er mange som bruker scooter til turkjøring.  det er lov å bruke huet før man kjører. om du trur den filmen er positiv måte å fremlegge dette på så tar du feil. scooter er en fantastisk turmaskin som ingen andre en de som har kjørt det, trur på.

Vi får håpe de likestiller det med båt. Og får tatt de som hærjer rundt med båter og scooter. For det er vel så mange båter som kjører Gris. halvplanere til de store 50 foterte er vel det folk plages mest av på sjøen. 

 

Foresten. den wavruneren må fortsatt være CE merket før du kjører eventuelt lovlig.

Redigert av Cathrine. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Cathrine.

 

Min Fremføring er kanskje ikkie slik (vi) vill ha det,  

Har en 23 fot snekke som jeg bruker sommeren lang, Men hadde vært utrolig deilig og kunde ta en tur med en vannscooter uten og føle seg utrygg og uglesett,

Kjøpte en vannscooter for og komme meg fram å tilbake til båten som lå på svai..

 

Men jeg legger ikke skjul på at elv kjøring hadde vært gøy og testet.

 

 

 

Er din CE merket fra fabrik ? 

Link to post
Share on other sites

Ja hadde vært veldig fint å kunne kjøre turer på lovlig måte. for meg er det turkjøring min blir mest brukt til. dagens regler gjør att veldig mange ved oslofjorden må kjøre i ring på veldig små områder innaskjærs hvor det er lovlig. da kan man jo skjønne folk kan bli plaget over tid. selv ikke i yttre oslofjord er det lov å kjøre i dag. så ved å gjøre det til samme regler som båt vil det bli kjørt som andre båter mener jeg.

Ja min er CE godkjent fra fabrikk. 

Link to post
Share on other sites

Vi har gått tilanskaffelse av to vannscootere på hytta. Dette har gitt både unge og gamle fine opplevelser sist sommer. På Trøndelagskysten er det god plass og ser ingen problemer om man bruker sunn fornuft.

Håper at forslaget går igjennom, da dette er fartøyer som er veldig egnet for turkjøring langs land og ikke bare midt i skipsleia. Ja, vi har nok brutt dagens forskrifter med at vi kan kjøre sakte langs land og nyte naturen.

Man må ikke bestandig teste toppfart, selv om det er morro når det ligger tilrette for det.

Håper på fine (lovlige) turer til sommeren.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...