Jump to content

Bygge Brygge


joda

Recommended Posts

Heisan

Jeg skal bygge brygge og skal ha noe fundament i sand/søle bunn.Hadde tenkt å slå ned noen jordspyd med impregnert 4x4 plank.Men jeg tror det er ganske vanskelig å få slått disse ned i hardpakket sand/søle.Tidligere så har jeg sett at det finnes noe skruanordning(lik isbor) som en skrur ned med feks en 4x4 plank.Noen som har noen tips ang dette??

 

Venter i spenning.Alle tips mottas med stor takk

Link to post
Share on other sites

.....Tidligere så har jeg sett at det finnes noe skruanordning(lik isbor) som en skrur ned med feks en 4x4 plank.Noen som har noen tips ang dette??

Det finnes jordbor. Jeg brukte det for mange år siden da jeg satt opp gjerde med trykkimpregnerte stolper. Spør i en byggvareforetning.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hei, ser ut som om jeg muligens får samme behovet (får kanskje kjøpt litt strandlinje foran hytta :yesnod:). Det er innerst i en bukt, med mudderbunn. Området har lite flo og fjære (normalt rundt 30 cm).

 

Området jeg kan få kjøpt er innover fra steingjerdet til venstre på bildet (ca. 10-12 meter), og ca 5 meter over den lille bekken innerst i bukta. Altså formet som en 'L'

Bilde

 

her er samme bukta sett utover. Bukta er kanskje 10 meter bred:

Bilde

Jeg har lyst til å gjøre det litt pent, og varig. Helst slik at det ikke mudrer seg til igjen med en gang.

Derfor tenkte jeg først å steinsette i en vinkel, med den lille bekken i rør gjennom. Dette vil jo hindre massene å vaskes ut, og vil kunne lage ok dybde. Er det noen som har erfaring med steinsetting. Gir dette godt resultat?

 

Eller er det lurere å gå for pæler her?

 

Eller andre alternativer?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...