Jump to content

Buster og juksehjul


boggabogg

Recommended Posts

Nyanskaffet Buster XL er prøvekjørt og de første fiskene er fisket og fortært (vi er vel snart nede på en kilopris på 25000...), men skal det bli noen dreis på sakene må vi ha juksehjul. Er det noen som har montert juksehjul i en Buster-modell og har noen tips å komme med?

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...

Hei og velkommen til forumet. KJøpte meg en Buster x selv i vår. Jeg kjøpte brakett for feste av juksehjul av forhandleren. Kostet ca 500 tror jeg.

Du kan laste ned utstyrs katalogen her

Se dyprigg feste øverst på side 13.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Kan ta et bilde til helga og legge ut. I mellomtiden kommer et bilde som tilfeldigvis har det med.

 

2"4 planke som ligger på tvers og tilpasset slik at den ligger i åpenrommet foran håndrekkene og bak stuerommet i baugen av båten, og griper rundt og på utsiden av håndrekkene. Festet med strekkfisk ned mot benk babord og stigtrinn på styrbord side. På denne er det festet en 2"4 plankebit som støtter hele greia mot toppen av stuerommet i baugen. Gjennom plankene er det boret hull to hull som juksahjuets standardfester passer i (ULA fiskhjul). På styrbord side strekker planken med valbein seg godt klar av båten.

 

Oppleves som en solid og gir gode arbeidsforhold for den som fisker, siden hjulet er midt i båten og har god sitteplass rett ved.

 

Innsatt med et par strøk billigste sort terasseolje :)

 

img_7168.jpg

 

(Hilsen tjeh som deler båt med boggabogg :sailing: )

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

KJøpte meg en Buster x selv i vår. Jeg kjøpte brakett for feste av juksehjul av forhandleren. Kostet ca 500 tror jeg.

Se dyprigg feste øverst på side 13.

 

Kan du legge ut et bilde av hvordan dette ble med hjulet på? Jeg har en kjenning som vurderer å gjøre det samme. Jeg så i sin tid på festet for dyprigg, men endte opp med å snekre i stedet :crazy:

Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...