Jump to content

Maritime påskenøtter


mitsu

Recommended Posts

Hva er en færing?

En færing er en robåt. Gjerne med to par årer. Mange av de fine gamle færingene har fått kappet akterenden for montasje av påhengsmotor. Praktisk, men ikke pent.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

:seeya: Ruff er en samlebetegnelse for et beboelsesrom for mannskap - gjerne en overbygning opp fra dekk. I fritidsflåten brukes det gjerne (feilaktig??) om lasterommet på skøyter, hvor dette er bygget om til hovedkabin.. Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hva pokk%¤ er en hundsvott?

:lol:

 

Greit med nøtter, ikke minst slik at jeg kan lære noe også. :confused:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

:lol: nettopp....burde vite er riktig!

 

Har ....mange taljer, blokker eller hva nå det korrekte ord er, og jeg har sikkert opptil flere hundsvotter også...om jeg bare visste hva det er. Polvott derimot....det vet jeg hva er. :crazy:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...