Jump to content

Vannbasert kontaktlim Chemima god nok?


At-le

Recommended Posts

Hei.

Har sendt innlegg " Lim til skrogtrekk" idag. Fikk ikke svar :nonod:

Lurer om kontaktlim vannbasert Chemimax er god nok ny skai til forlugar? Den er også lukterfri.

Den selger hos Tolema i Porsgrunn. Min kameraten har ferdig lim+skai i wc båt. Han er meget fornøyd

Chemimax kontaktlim.

 

At-le

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

 

Har selv brukt det samme limet på omtreking av 2 båter. Meget fornøyd.

Er ikke sikker på om det jeg brukte var vannbasert, tror ikke det. Det nemlig Kontaktlim CL, men skottbekledningen sitter.

 

Produsenten av dette limet holder til i Sandefjord. Et lite mann og kone firma. Hyggelige folk, handlet direkte fra fabrikk i våres.

 

For direkte kontakt

Chemimax Christian Lüttichau Industrier AS

Raveien 133

3223 Sandefjord

33 47 62 62

 

 

Paul

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har selv brukt det samme limet på omtreking av 2 båter. Meget fornøyd.

Er ikke sikker på om det jeg brukte var vannbasert, tror ikke det. Det nemlig Kontaktlim CL, men skottbekledningen sitter.

 

Produsenten av dette limet holder til i Sandefjord. Et lite mann og kone firma. Hyggelige folk, handlet direkte fra fabrikk i våres.

 

For direkte kontakt

Chemimax Christian Lüttichau Industrier AS

Raveien 133

3223 Sandefjord

33 47 62 62

Paul

Hei.

Er det lukt kontaktlim CL ? Mulig det er ny helt type kontaktlim 21 V?? pga miljøvennlig??

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Kontaktlim CL lukter, det river litt i nese og svir i øyner når du holder på nede i kabinen. Men det er kortvarig og skottbekledningen sitter.

Så min forrige båt lå ute til salg på Finn i forrige uke. etter det jeg kunne se på bildene så satt alt like bra som da det ble satt opp i 2004. Selv "pølsene" i overgang skottbekledning og tverrskott i teak satt på plass AliCraft

 

Paul

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Kontaktlim CL lukter, det river litt i nese og svir i øyner når du holder på nede i kabinen. Men det er kortvarig og skottbekledningen sitter.

Så min forrige båt lå ute til salg på Finn i forrige uke. etter det jeg kunne se på bildene så satt alt like bra som da det ble satt opp i 2004. Selv "pølsene" i overgang skottbekledning og tverrskott i teak satt på plass AliCraft

 

Paul

 

Hei.

Meget pent skai forlugar i Alicraft. Flott. :flag:

Kontaktlim 21 V er behagelig, ingen svir øyner og river nese. Takk for tips.

 

At-le :wink:

Link to post
Share on other sites

atle_sine_bilder_518.jpg

 

Brukerveiledning Chemimax kontaktlim 21, er et ensidig. vannbasert,varmfast lim egner seg spesielt til liming av forskjellige kunstoffprofiler.vinylfliser,gummibellegg,krok,finert,lær,skumgummi og skumplast mot sugende underlag som feks. tre papir,tekstiler,isolasjon mot forskjellige underslag (skrog).

Limet påføres det ene siden. Ved våt sammenlegging kan justeringforetas. Folien eller bellegget logges til igjen. Klebelflatene må legges sammen maks 10 min. etterlim påføring. Kontakt oppnås når klebeflatene trykkes sammen. limfugen blir klar og elastisk.

Arbeidsrommet bør minst 15 grader + C, lav luftfuktighet og god utluftning.

Lagringstid ca 6 mnd. Ikke merkepliktig. Tåler ikke frost.

Produsenten har intet ansvar for bruk eller lagring av produktet.

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...