Jump to content

Er båten din registrert i båtregisteret ?


Enzo

Båtregisteret  

212 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

SSkrev nei, men det er ikke fordi jeg ikke vil men fordi de krever dokumentert eier historikk på en båt fra ca 1965 :puke:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Regner med at det er nssr sitt register du mener.

Jeg svarte ja, men det er ikke selvsagt for meg. Da jeg kjøpte båten var det det eneste registeret forsikringsselskapet godkjente. Derfor blir det mer slik: Ja, jeg følte meg tvunget.

Hadde jeg kjøpt båt i dag hadde jeg valgt et annet register, men nå gidder jeg ikke gjøre noe mer med det.

Link to post
Share on other sites

Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene.

Link to post
Share on other sites

Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene.

 

Jeg trodde det kun fantes ett register nå

 

beklager.

Link to post
Share on other sites

manglet vel noen alternativer her ja :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hva er problemet? Det burde være enkelt å svare på om båten er registrert eller ikke, eller om den kommer til å bli det. Om alle registre hadde vært med kunne en få mer nyanserte svar men pollen er grei nok til sitt bruk :smash:

 

For min del svarte jeg ja, har nettopp fått den slettet i et utenlandsk register, står nå i RSSR og er på vei over i NOR. Ikke lett å få dette med i pollen :lol: :lol: :lol:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderer å bytte til Securmark.

Derfor er det ja og ikke Ja selvfølgelig :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ser ikke poenget med ett frivillig register.....en " politisk brøler "
Absolutt en politisk brøler, men når registeret igjen blir obligatorisk har de som "protesterer seg ut av registeret" laget seg ris til egen rumpe, nemlig å dokumentere godt nok eierskap til å komme seg inn i registeret igjen...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Svarte Ja, hvilket betyr at den nye båten blir registrert i Securemark registeret og de andre vil skifte registrering fra småbåtregisteret til Securemark-registeret!

 

At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? :confused:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det stemmer vel ikke at de har kun en engangskostnad på 100,-. Man må jo betale de som foretar merkingen, eller er det noe ikke jeg har skjønt. Se denne tråden innlegg nummer 3

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jon-Kåre:

 

Du MÅ ikke kunne dokumentere eierskapet tilbake til den var ny...jeg fikk registrert min seiler fra 1911 - kun ved kontrakt fra forrige eier, litt om historien på båten og en omfattende bildedokumentasjon på mitt renoveringsarbeide.

 

Jeg hadde et "hull" i eierhistorikk på 75 år. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg mangler kvitto fra tidligere svensk eier og ikke husker jeg hva han heter og ikke greier blocket.se å oppspore tidligere annonse. Har førsøkt å forklare at jeg kan skaffe en bevitnelse fra det lokale politikammer på at båten virkelig er min men dette ble avvist.

 

Det heter vist byråkrati

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? :confused:
Synes det er greit å ha litt mere håndfaste bevis på at båten er min også jeg.

Uavhengig av hva forsikringsselskapet måtte mene om saken.

Kvitteringen har jeg i permen hjemme :smash:

 

Et annet poeng er vel vanskeligheten med å komme inn igjen som ble nevnt over her.

 

Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting?

 

Om ting ikke er obligatorisk, så mister det sin fungsjon..

Noe som er valgritt vil aldri bli fullgodt, så enkelt er det... :wink:

 

For ordens skyld, jeg er for et OBLIGATORISK register, slik at en har en plass å søke relevant informasjon om båten og ikke minst avklare eierskap.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...