Jump to content

volvo flymotor dieselvarmer


wiking4912

Recommended Posts

Heisann!

er der noen som har erfaring med volvo flymotor dieselvarmer?

skulle fyre opp etter vinteren og alt virket normalt men pumpa stoppet etter første forsøk

noen forslag?

hadde varmeren helt i biter i vinter og smurte opp lagere og gjorde den ren

Kan jeg ha gjort no galt?

Link to post
Share on other sites

Åtminstone äldre modeller av Flygmotorvärmarna doserade bränslet genom att det efter bränslepumpen leddes genom ett tunnt rör som sedan mynnade som ett munstycke i en kopp i brännkammaren som roterade med fläktmotorn. Om det är en sådan Du har skulle jag prova att rensa detta klena rör, för minsta smuts gör att det blir stopp. Röret syns utanpå brännaren, och försvinner in i brännkammaren. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med Ardic 042D er at sotet flammevakt gjør at varmeren oppfører seg som du beskriver.

 

Men dersom du har demontert varmeren må du regne med å gjøre noen startforsøk før det kommer diesel uten luft fram til brennkammeret. Du hører det på pumpa ("hardere" lyd) dersom det er luft i dieselen. Sjekk dieselslangen at denne ikke suger luft i en av koblingene.

 

Skikkelig batterispenning er også å foretrekke.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...