Jump to content

Fjerne olje i kjølsvinet


Porsgrunn

Recommended Posts

Oily Water Treatment er et 100% miljøvenlig produkt som er utviklet for å ta hånd om olje i sårbare omgivelser.

Spray på oljefilmen, jeg brukte en el.lensepumpe som sørget for en omrøring i kjølsvinet. Oljen begynner og brytes ned og emulgerer.

etter ca 15 min. kan man pumpe vannet på sjøen. Det kan brukes på alle overflater.

Det er biologisk nedbrytbart, inneholder ingen kjemikalier eller fosfater.

Forhandles på øslandet av Max solfilm i Porsgrunn tel.90046292

Link to post
Share on other sites

"Oljen begynner og brytes ned og emulgerer".

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan oljen "brytes ned". Og dersom den virkelig "brytes ned", hvorfor blir det da emulsjoner etterpå..? Emulgert eller ikke, olje er da vel fortsatt olje..?

 

"Det er biologisk nedbrytbart, inneholder ingen kjemikalier eller fosfater. " ... "etter ca 15 min. kan man pumpe vannet på sjøen"

"Oily water treatment" er sikkert biologisk nedbrytbart, og inneholder ikke kjemikalier eller fosfater, men hva med emulsjonene av olje og dens additiver? Hvor er de blitt av? Biologisk nedbrutt? I så fall av hva eller hvem?

 

For å fjerne emulgert olje i vann fra lensevann på større fartøyer og plattformer brukes ofte "floc-middel" kombinert med temperatur og settlingstanker slik at oljen kan fjernes før lensevannet går overbord (feks Marinfloc).

Ved bruk av "Oily water treatment" skal en altså tilsette stoffet, blande sammen og ALT kan pumpes på sjøen..?

 

Håper trådstarter kan opplyse litt mer om dette produktet og svare på mine innvendinger. Inntil det skjer vil jeg mistenke at bruk av dette stoffet for å fjerne olje fra kjølsvin o.l. medfører at en forurenser og bryter noe lover..

Link to post
Share on other sites

Hva har dette med kjølsvin og jøre? Og omtale skutebunnen som kjølsvin blir jo så idiotisk at de som gjøe det trolig aldrig har kan sett havet og langt mindre en båt.

Så, så... det er ikke alle her inne som er oppdatert på alle ord og uttrykk som omhandler båtkonstruksjon. Vi er verken idioter eller analfabeter av den grunn. Jeg for min del har hatt trebåt i snart 30 år, og lærte i dag hva kjølsvinet egentlig er. De fleste av oss er jo båtfolk, ikke båtbyggere :smash:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...