Jump to content

Garnhaler Northlift NH 200, erfaringer? Alternativer?


sea

Recommended Posts

de løfter i alle fall ikke det som de er oppgitt til. Jeg har en 300, der brant bryter og releet opp. Når jeg så demonterte den så viste det seg att den var feilkoblet. Jeg koblet direkte med en batteri hovedbryter som tåler 300 amp over tid, og dumpet releet. Nå funker den greit, men den er svak. Jeg tror de derre som er grønne er bedre, men vet ikke. ( vet ikke hva de heter)

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en Hobbyfisher E150 i vår og er godt fornøyd med den. Drar lett 5 krepseteiner fra 100 m dyp, og tenker at de planlagte 10 jeg setter neste gang går like greit. Jeg har koblet den til startbatteriet, og det er en fordel å ha litt turtall på motoren når du trekker.

Redigert av Sunmar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En nabo kjøpte elektrisk teinehaler før hummersesongen ifjor. Usikker på type, men tror Northlift da den er gul, tror 90 kg drakraft. Den "tok kvelden" etter første uka i oktober i år, og måtte sendes til reparasjon.

 

Min stesønn kjøpte bensindrevet kraftblokk Hobbyfisher P220 (Thai-Honda motor) for 3-4 år siden. Trekkraft 220 kg. Har bl.a. vært brukt til 10 krepseteiner på lenke på 180 m dyp, lenke med 3 tunge hummerteiner, etc. Denne har fungert veldig greit, fylle bensin / sjekke olje, ellers gått som en drøm. Blokka er sterk!

 

Ulempen med bensindrevet kraftblokk er støy. Skal en bruke den over en periode, anbefaler jeg hørselvern. Synes sjøl støy tar bort noe av kosen med teinefiske, men mtp driftsikkerhet / kraft mener jeg den er overlegen elektriske halere.

Link to post
Share on other sites

de løfter i alle fall ikke det som de er oppgitt til. Jeg har en 300, der brant bryter og releet opp. Når jeg så demonterte den så viste det seg att den var feilkoblet. Jeg koblet direkte med en batteri hovedbryter som tåler 300 amp over tid, og dumpet releet. Nå funker den greit, men den er svak. Jeg tror de derre som er grønne er bedre, men vet ikke. ( vet ikke hva de heter)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30107598

De som er grønne er nok Hobbyfisher E150. Tror nok jeg ville kjøpt denne over Northlift, mtp at vi har positive erfaringer med bensinversjonen av Hobbyfisher.

Link to post
Share on other sites

En annen fordel med Hobbyfisher E150 framfor NH 200 er at den også har regulerbar hale-hastighet. Jeg synes også at rekkefestet på Hobbyfisher er mye bedre enn NH-sitt i og med at det er innfesting både på toppen og siden av rekka. Jeg vurderte begge ganske lenge men endte opp med Hobbyfisher.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...