Jump to content

Juksemaker på Finn.no


svebe

Recommended Posts

Har handlet med en aktør på Finn.no.

 

Var så uheldig å knekke gearhendel på min dorgemotor (Yamaha 4hk). Gikk inn på Finn og bestilte en ny hendel fra en av aktørene som skilter med "store mengder" reservedeler.

 

Nå er ikke summen av kroner det største problemet, for han var billig og skulle bare ha kr 200,- for hendelen. Vedkommende bekreftet at han hadde akkurat denne hendelen, og jeg satte inn kr 200 på oppgitt konto.

 

Etter 14 dager etterlyste jeg hendelen via e-post. Selger oppga tilbake at han hadde sendt den. Etter 3 uker sendte jeg en ny etterlysning, og han kvitterte med at han skulle sende en ny. etter 4 uker sendte jeg en ny e-post, men fikk ikke svar på denne. Sendte deretter en sms, hvor jeg informerte at jeg kom til å "henge" han ut på diverse båtforum, bla. Båtplassen. Dette var på en tirsdag, og han ringte meg umiddelbart opp og fortalte at han hadde satt pengene tilbake på min konto på søndag. Han lo av hele saken og kalte det en fillesak. I tillegg opplyste han at jeg ikke skulle bli overraska - hvis det dukket opp noe (n) på døra mi - hvilket jeg tar som en trussel.

 

I dag er det fredag og jeg har ingen gearhendel eller penger på konto. Det jæ"#¤¤ med denne saken er at jeg har mista 4-5 uker av den beste fiskeperioden her jeg bor pga en slendrian. Jeg har fulgt alle regler og kan egentlig oppgi navnet på vedkommende her på Forumet, og jeg trenger ikke mange triggere før jeg utleverer fult navn og adresse.

 

Det er ikke pengene, men det er håndtering og tap av verdifull fisketid - jeg er rett og slett skikkelig irritert.

Redigert av svebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er en kjedelig sak. Ikke for å være pirkete, men truet ikke du først?

Det er kjedelig når det ender på den m,åmten. Jeg har hatt flaks sålangt med forskuddsbetaling og greier, men det er vel bare et spm om tid før det går galt.

 

mvh

Bavaria32sport

Link to post
Share on other sites

Det er en kjedelig sak. Ikke for å være pirkete, men truet ikke du først?

 

Ble ikke TS svindlet først? Og det var vel ikke akkurat en fysisk trussel av typen denne tullingen kom med? (Nope, når noen sier de skal komme på besøk på den måten er det ikke meningen man skal tro de kommer for å få kaffe...)

Link to post
Share on other sites

Fra Finn.no :

 

Retningslinjer for trygg handel

Dersom du følger FINNs Retningslinjeregler for trygg netthandel, er du stort sett alltid trygg når du bruker FINN.no, enten det er som kjøper eller selger:

1. Bruk sunn fornuft
Vær ekstra på vakt dersom du kommer over et tilbud som er for godt til å være sant, eller du får en følelse av at noe ikke stemmer.

 

2. Unngå forskuddsbetaling – bruk FINN Betalingsgaranti
For å være sikker på at du ikke betaler uten å få varen bør du alltid bruke FINN betalingsgaranti hvis du ikke kan møte selgeren fysisk.

Når du bruker FINN betalingsgaranti blir kjøpesummen stående på en depositumskonto hos PayEx til kjøper har mottatt varen og godkjenner transaksjonen. Dette skaper større trygghet for både kjøper og selger enn vanlig forskuddsbetaling eller å benytte postoppkrav. Benytt aldri Western Union, MoneyGram International eller andre usikre betalingsmetoder, og vær særlig på vakt overfor utenlandske selgere som foreslår at dere kan bruke et transportfirma eller lignende som mellommann. Lukk

3. Vær forsiktig med personlige opplysninger
Gi aldri kredittkortnummer, personnummer, innloggingsinformasjon eller annen sensitiv informasjon til fremmede.



4. Legg ikke ut annonser på vegne av ukjente
Husk at du er fullt ut ansvarlig for innholdet i annonser som du legger ut.


Redigert av Camouflage (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Ble ikke TS svindlet først? Og det var vel ikke akkurat en fysisk trussel av typen denne tullingen kom med? (Nope, når noen sier de skal komme på besøk på den måten er det ikke meningen man skal tro de kommer for å få kaffe...)

 

Skjønner hva du mener.

Jeg jobber med service selv, og dengangen jeg jobbet i InfoCare (en evighet siden føles det som)og betjente privatmarkedet,ble vi truet sikkert 1 gang i uken med TV2 hjelper deg, internetforum osv. Ville bare belyse andre siden av greia :-)

 

mvh

Bavaria32sport

 

Link to post
Share on other sites

Det er forskjell på å true med å legge ut en dårlig kundeopplevelse på et båtforum og det å bli truet med at noen kommer hjem til deg med balltre...

 

Du burde kanskje ikke betalt rett på konto? Finn har løsninger for det. Og etter at varen ikke kom etter at han har sagt at den har sendt den så burde du bare droppet hele fyren.

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Det er forskjell på å true med å legge ut en dårlig kundeopplevelse på et båtforum og det å bli truet med at noen kommer hjem til deg med balltre...

Strålende eksempel på hvordan et internet forum "tar av". Trådstarter sier: "I tillegg opplyste han at jeg ikke skulle bli overraska - hvis det dukket opp noe (n) på døra mi" Balltreet er ny informasjon fr kingkong (KK)..

Jadda, jeg vet jeg ble mer pirkete, men det er så himmla fort å hoppe til konklusjoner og lage en spissrotgang.

 

Uansett, det er fortsatt kjedelig for svebe som ikke får brukt fritid i båten.

 

mvh

Bavaria32sport

Link to post
Share on other sites

Litt overasket over holdningene til noen her.

 

Her har vi altså en kjeltring som med overlegg har lurt en person til å betale inn penger. I ettertid blir det her på formumet stilt spørsmål om hvem som truet først og at en sak har alltid to sider.

 

I mine øyne er dette tåkelegging, her er det bare en skurk og saken har ikke to sider. Det er en som svindler og truer med vold! Jeg sier takk til trådstarter som prøver å hjelpe oss andre til ikke å gå i den samme fellen som han selv gjorde.

 

Synd at du blir møtt av slik snillisme overfor en kriminell, men det er vel dette som er politisk korrekt...

Link to post
Share on other sites

Litt overasket over holdningene til noen her.

 

Her har vi altså en kjeltring som med overlegg har lurt en person til å betale inn penger. I ettertid blir det her på formumet stilt spørsmål om hvem som truet først og at en sak har alltid to sider.

 

En sak har alltid to sider, det er ikke til å komme unna, og på et forum får man som regel bare høre den ene siden. Det ligger ikke noen "antydning" i det fra min side, selv om du velger å tolke det slik.

Link to post
Share on other sites

I tillegg opplyste han at jeg ikke skulle bli overraska - hvis det dukket opp noe (n) på døra mi - hvilket jeg tar som en trussel.

Dukker opp noe(n) på døra hos oss også av og til. En skjelden gang rekker vi åpne og se dem forsvinne ut av gårdsrommet i en fykende fart.

 

Rottweilere er flinke dørvakter. Hadde de bare skjønt at postmannen, feiere og andre nødvendige servicepersoner skal få komme på besøk... :/

Link to post
Share on other sites

Svebe har jo sagt i fra (truet) at han kom til å henge han ut på dette forumet. Dermed kan jo selgeren (evt kjeltringen) komme på dette forumet selv og formidle sin del av saken. Nei, jeg kan ikke se noen grunn til å ikke legge ut navnet, sånn at vi andre kan slippe sånt tull. Kan jo f eks legge ut en link til en av annonsene hans.

Link to post
Share on other sites

Belaste samfunnet med politianmeldelse og rettslige skritt for 200 kroner

Dette er nok neppe de eneste 200 kr som dusten har svindlet til seg. Strategien er vel å svindle til seg mange småbeløp som hver for seg er så små at ingen gidder gjøre noe med det.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det høres lurt ut om eiaro sammen med svebe tok med seg sine rotweilere og besøkte denne karen

 

Jeg har aldri noen betenkeligheter med å betale på forhånd slike summer.

Men samtidig opplyser jeg om at ting bør gå i orden om de skal slippe å ha meg på tråden og døre hele tiden om de ikke sender varene. Det har skjedd en gang faktisk. En som ikke sendte varene, og jeg ringte og presset henne heftig. Til slutt ringte hun fra banken og ba om kontonr så hun fikk satt tilbake pengene.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Belaste samfunnet med politianmeldelse og rettslige skritt for 200 kroner i en sak hvor den fornærmede har oppført seg lite klokt og i strid med de råd som tjenesten finn.no opplyser om? Joda, en skurk er en skurk om beløpet har tre eller fjorten sifre, men......

Helt enig med Mouche...!! ikke ofte, men i dette tilfelle så er jeg det:)

Link to post
Share on other sites

Sist jeg skulle hande meg ny propell gikk ikke den første jeg skulle handle med hverken payex eller oppkrav enda jeg tok utgiftene, jeg handlet ikke av han. Men hadde beløpet hvert så lite som her hadde jeg nok gjort det. Synes trådstarter kunne lagt ut nummer på finnannonsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...