Jump to content

Lengde på vannski til ungdom, ca 150 høy og 40 kg


wilma

Recommended Posts

Trodde stort sett det fantes barne og voksenski jeg.. Vet ikke hvor små personer barneski passer på..

Men de vokser jo fort ? Har hatt med venninner på Ca 50 kg som har stått på mine voksenski.. Gått fint det å..

 

Wakeboard er også gøy;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

tror jeg ville gått for voksenski jeg også, helst med tunellformet underside. Bare sjekk at bindingene lar seg justere slik at de passer godt nok

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takk for svar. Glalaks, datteren har akkurat begynt med wakeboard, er en meget habil snowboardkjører Har aldri kjørt wakeboard eller vannski, kom opp og sto på fjerde forsøket med start fra vannet. Sønnen slet litt mer, vil kjøre vannski. Ivar, tror jeg da går for Maritim sine ski til 999,- Ungene vokser jo, og kanskje jeg får kjørt litt og :-)

Redigert av wilma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jepp, kjøper du voksenski så har de litt å vokse på, og med ekstra tåhempe så kan de stå på en ski når de har blitt så gode at det blir for enkelt å stå på to. (Så langt kom aldri jeg :lol: )

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Å stå på to ski er Kunn opplæring før du står på en ski;)

 

En ski er mye morsommere, spennende, og ikke minst stilig å se på;)

 

Men så klart.. Man må begynne på to..

 

Sånne breie ski er vell lettest å komme opp på, men jeg ville ikke kjøpt det. Kjøp den smale typen.

 

Et tips til å stå på en ski.. Når du har begge skiene på, løft den ene foten rolig fra vannet så du "står på en fot".. Da lærer du lett å holde balansen og kan etterhvert slippe den ene skien..

 

Ser mange står på to ski før de plutselig sparker av den ene med mye kraft, før de stuper på magen... Gjør det sakte og rolig;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det har så mye å si størrelsen på vannskiene - har hatt "smårollinger" på voksenski, og jeg har kjørt på miniski fra Rema :lol: Så lenge det har en tupp fremme (evt man ligger laaangt bakpå) og litt bærevne, så er det bare farten som avgjør om det går eller ikke hehe.

Veldig breie ski tror jeg blir raskt kjedelig.

Og ja, hempe på den ene skia for å kunne stå på kun ei ski må det være. Hvordan man kommer seg opp fra vannet og bruker denne - har jeg enda ikke forstått. ender med å bare sparke den av meg.

 

Har noen "mini-vannski" som fulgte med båten jeg kjøpte - spørs om jeg ikke må få prøvd de snart... :diving:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...