Gudrun, på 19.03.05 20:51, skrev:
Ahh, en luring her

? : PS. Vi gikk ifra ODD i Trondheimsfjorden i 91. Lett
Vel, ble ikke kommandoen strøken på ODD i april 91 da? Ble senere slept til Anda i Stavanger november 1994 for hugging.
<{POST_SNAPBACK}>
Hei, Gudrun
Din posting fikk meg til å gruble litt og resultatet er at det var nok høsten -90. Husker det (etterhvert) godt, fordi jeg hadde perm fom. ankomst Trondheim. Fikk plass på et ekstratog som gikk til Oslo med elleville RBK'ere som skulle til Oslo for å se RBK og Fyllingen i cupfinalen. Den togturen kunne det vært skrevet bok om, men det får evt komme i et annet forum.
Googlet litt, og fant at finalen gikk 21.10.1990 (den går jo alltid på høsten, så det burde jeg nok husket i "første runde") så "regattaen" mot KNM Odd gikk nok etpar dager før dette, antakelig på fredag 19.10.1990 (...fredag 19. ettersom cupfinalen spilles søndager, og i 1990 altså den 21.)
Må også ærlig innrømme at jeg ikke kan huske helt konkret at det var KNM Odd, men jeg husker godt at det var en båt som sjefen i ettertid godt likte å "klø" da den var regnet for å være svært rask, og vi hadde Odd i skvadronen.
Vi hadde skvadrons-chiefen (var det det de blei kalt?) ombord på Glimt, og han tillot nok høyere turtall enn hva som var allment godtatt, bare for den ene anledningen.
Hverken sjefen eller manskapet på Odd var særlig fornøyd når de endelig la til i Tr.heim.
Ikke gærnt å huske datoen for en hendelse som ligger 15år tilbake i tid, selv om det var nødvendig med to runder på tenkeloftet
M/Y Ellen Marie
kontigent 9007
"straffekompaniet" på Soma leir.