Jump to content

Testkjøring av NYE Finnmaster 8 Pilot


Con Firm

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Hei. Da har jeg fått prøvekjørt F8 i Drøbak en times (eller to) tid i dag.

Fin å sjå på, stolt, litt plastikk følelse i kabinen, god førerplass, kunne ønsket tiltbart ratt kanskje, men det fungerer. God og varm med Wallas i gang, ikke dugg på vinduene med tre voksne karer ombord. Plassen rundt bordet innvendig er trang, men fin når du sitter i fartsretningen på den sofaen som du snur ryggstøtta på. Fin stikklugar, merkelig plassering av leselamper, uten bryter, den er plassert i " gangen". Rått under madrasser, da det mangler luft under disse. Hadde samme problemet med Grandezza 27 som jeg har, kjøpte vevd matte som jeg la under der. Hovedlugar helt ok, men mangler leselamper her og, lys kun i taket. Toalett minimum størrelse, men helt ok. Må nok dusje fort for ikke å få senestrekk her og der. 220 volt kontakta her var ikke av den vanntette typen og er rett i evt. dusjstråle, burde ha vært plassert f,eks oppunder skapet el. taket.

Uteplassen var stor og fin, bra med stuverom. Septikkpumpa plassert med "hue under armen", prøvde dem og ble skinnløs på knokene, ok hvis den løftes 20 cm.

Det som overhodet ikke var bra på båten var pulpiten foran. Det føltes ikke trygt å gå foran på den. Den var kanskje 30 cm høg og 20 cm utenfor fenderliste, og lagd av 20 (25)mm rør, hvis du kommer borti denne da er du på tur ut i vannet. Merkelig, på grandezzan min der har de gjort den skikkelig av 30 mm og den er 50-60 cm høg (ikke for mye det heller) slik at du får god kontakt med kneet, når du går fram i baugen.

Og så kjørte vi en tur. Vant med VP duoprop og brå bevegelser ved girshift. Her var det nesten ikke merkbart, utrolig "smooth" girshift på denne digre motoren, 300 hk. Ingen planingsterskel å prate om. Iflg Yr 8 m/s vind og litt bølger, veldig behaglig kjøretur opp til 20-23 kn, uten slag, når vi kjørte litt flaps,og tiltet motor. Brukte en del bensin,hvis det er konfigurert riktig, 40-50 l/t i samme intervallet. Ca 5 l/t i dreggefart. Ikke enig med svensken ( se under) at det motoren bråkte så fælt, Syntes den gikk fint med 300 hk, men er usikker om jeg ville hatt 2x150 hk.

Jeg er ikke båt journalist som er avhengig av å få prøvd en båt til, mUlig dette virker negativt, men jeg ser ikke bortifra at jeg selger Grandezza og kjøper meg en Pilot 8. Der meste er der men ikke helt på riktig plass.

 

https://hamnenplay.solidtango.com/video/finnmaster-pilot-8

Redigert av tromor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei kaptaijn.

Jeg har bestilt en med 2x150 hk på. Men har ikke testet mer enn jeghar fortalt om litt lenger opp i tråden her. Vært på messe i Finland og Oslo, og tror dette er båten jeg vil ha. Bilder av kapell finner du på facebook sida til Finnmaster. Mvh Trond

Link to post
Share on other sites

Hej Trond - det lyder spændende gratulerer - jeg skal selv have den med 2 x 150 såfremt vi vælger den. har du valgt ekstra pakker med? hvor lang tids levering har de givet dig?

Hold os endelig opdateret - gerne med billeder når du får båten. Har du bestilt med kapell og hvordan fungere den præcist? kan de let afmonteres hvis man skal fiske?

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Bestilt det meste av utstyr, unntatt teak, radio/cd, servo(priset til 37000,-!!!!!) fra fabrikk. Kapellet har jeg kun sett på bilder.

 

Leverandør monterer radar, chirp sonar, autopilot, nattkamera, baugmontert anker..osv

 

De har vagt antydet produksjon i månedskiftet april/mai.

 

mvh Trond

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Så har jeg også bestil den nye Finnmaster 8 Pilot - dette bliver den første af i Danmark.

Bestilt med ekstra pakke 1+2 samt en del andet ekstra udstyr. Når båten kommer til Danmark bliver den også gjort klar til Trolling båt således at den vil fungere som familie og fiske båt ;)

 

I opløbet havde jeg også en Nimbus 30 s Ht med i mine overvejelser, men jeg synes den havde for lidt sitteplads ute akter - ellers en fin båt.

 

Ser nu meget frem til at modtage båten

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Så var der besked fra Finnmaster - da der er stor efterspørgsel efter den nye Finnmaster er produktion forsinket med yderliegere 3 uger - derfor 8 ugers leverings tid i stedet for 5 uger og derefter skal der monteres ekstra udstyr..nu bliver det en sommer båt og ikke en spring båt.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...