Jump to content

Ligger du på Sjølyst? Sjekk båten din


ErikN

Recommended Posts

Fy f....

En ting er at de tar seg til rette og flytter inn i båter, men det verste er at de driter ned og herper hele båten. Fatter ikke at de selv i det minste ikke holder møkka si utenfor der de "bor"!

 

Har noen venner med båt der. Skal tipse igjen. Han ene hadde hatt besøk tidligere i høst. Alt endevendt og plexiskyvedør brutt opp. Han hadde vært smart og tømt båten for verdisaker, men det var jæ... rotete.

Heldigvis hadde ingen "flyttet" inn.

 

@Worry.

Tror det er et visst vakthold der, men stedet ligger intil motorvei, sykkelvei og naturområde, så mange steder å komme seg inn usett. Og båtene står tett som haggel på et stort område, så det er lett og gjemme seg bort.

 

Heldigvis var Karma i overkant for trucken der, hvis ikke hadde jeg vel følt for å måtte bo i båten gjennom vinteren for å holde disse svina unna.

 

Istemmer SoBo' enveisbilett (ekspress) ut av landet.

Redigert av sap_2000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vanskelig og si noe nå uten og støte etniske grupperinger og dertil støttende politiske sosialistiske grupperinger som ønsker slike velkommen her, så man får heller la være..

 

Stakkars båteiere som må starte sesongen med og vaske ut etter disse folka. Slikt burde man være forskånt for..

Link to post
Share on other sites

Håper jeg aldri får oppleve dette. :cryin:

 

Når jeg ser bildene så tenker jeg på hvordan forsøke å forhindre det.

 

Første tanken min er å gjøre det så lite komfortabelt som mulig ombord.

Her er noen av de tiltakene jeg ville gjort:

- Fjern alt som er løst av puter, madrasser, sengetøy og tepper.

- Sørg for at det ikke er mulig å få på varme og lys om bord.

- Sørg for at kokeapparat ikke kan brukes, fjern gassflasker for de som har gass om bord.

- Fjern batterier eller deler av kabling ved batterier så alt blir dødt.

- Sørg for at landstrøm-anlegg ikke kan benyttes.

- Om mulig, bruk frostvakter med ikke-justerbar termostat.

- Sørg for ventilasjon som skaper gjennomtrekk.

- Fjern alt av matvarer og alkohol.

 

Mye å fjerne og fordrer at man har plass til å oppbevare det.

Link to post
Share on other sites

Stakkars båteiere som må starte sesongen med og vaske ut etter disse folka. Slikt burde man være forskånt for..

Her tar du vel grundig feil, hanto1?

Skal båteierne selv vaske, hvorfor kan ikke disse kjeltringene vaske ut etter seg? La de begynne i dag og la de holde på til de er ferdig, og båteieren er fornøyd. Så kan de begynne på straffen, som er skraping, lakking, bunnsmøring osv.

Den tiden de holder på finner de ikke på noe annen fanenskap, to fluer i ett smekk.

Når alle er fornøyd og båtsesongen starter, så fraktes de fortest mulig ut av landet!

Link to post
Share on other sites

- Fjern alt som er løst av puter, madrasser, sengetøy og tepper.

- Sørg for at det ikke er mulig å få på varme og lys om bord.

- Sørg for at landstrøm-anlegg ikke kan benyttes.

- Sørg for ventilasjon som skaper gjennomtrekk.

 

 

Enig ! Nå pleier jeg å fjerne dette av andre årsaker enn at andre folk ville kunne komme til å missbruke det, men. Jeg er ikke berørt av dette, men jeg skal faktisk fjærne dørene til cabinene mine også, så det ikke blir så lett å få varmen inni der, om noen skulle okkuperte skuta ulovelig.

Link to post
Share on other sites

"Vaktansvarlige" hr. Nilsson----------hvor var han? Dette må ha pågått i lengre tid, og da er det utrolig at han ikke har skjønt at det foregår hærverk og kriminalitet på opplagsplassen. Hva med å ta seg en tur ved mørkets frembrudd med lommelykt og øyne og ører "på stilker"? Og kanskje anskaffe en Schäferhund? Vi er desverre altfor naive og tror at "dette kan ikke hende her"--------- :ghost:

Link to post
Share on other sites

La merke til deg samme - at kommentarfeltet var fjernet. Legger også merke til at det pr nå ikke er særlig dekning i øvrig presse heller. Er ikke helt overrasket. Dette er vel noe som man ikke skal skrive om. Det er jo så synd på disse menneskene.

 

Vel, det er nevnt flere ganger på NRK radio, Østlandssendingen. Kommer det på TV i kveld, lokalt eller riksdekkende?

Link to post
Share on other sites

med så mange båter, og "vakthold" er det bare utrolig- det er vel ekstra grunn til vakthold når plassen ligger så sentralt ved veien. For noen år siden så brukte en opplagsplass å låne ut stedet til hundetrening (søk etter mennesker)- de som frykter for at slike ting kan skje i sin havn kan f.eks kontakte NRH (norske redningshunder) de er alltid på utkikk etter nye plasser for å trene, og de vil markere på båter med folk ombord-og det virker også ganske preventivt at stedet blir brukt av tjenestehunder.

Oslo sportshund klubb har også egnede ekvipasjer som trener søk etter mennesker, og der er det også skyddshunder fra forsvaret ., billig og svært effektivt.

 

Med båter med en samlet verdi på en halv milliard hadde jag aldri stått frem som "vaktsjef"- hvor har vaktene vært denne vinteren? ihverfall har de ikke gjort jobben de er betalt for.

Redigert av kointa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Irriterende dekning, spesielt i NRK. Bostedsløse østeuropeere er ikke nevnt med ett ord på radio i reportasjen jeg hørte der. Men, det er vel flere med meg som så juksereportasjen om bostedsløse østeuropeere på Dagsrevyen? VG er forøvrig også svært forsiktige. Blabladet har ikke noe om dette så langt. Skummelt å skulle støte disse "stakkars menneskene" selvsagt.

Link to post
Share on other sites

Også forstår du kanskje selv nå hvorfor VG-nett fjernet kommentarfeltet? Slike søplete kommentarer vil vi ikke ha her. :thumbsdown:

Søplete kommentarer er mye værre enn søplefolk.... Så lenge våre folkevalgte ikke evner å dra ugresset opp med rota, vil jeg fortsette med å lire av meg en søplekommentar iblandt der saker provoserer meg så kraftig som i denne. Det er nok av pk`ere som synes utviklingen er helt fin, og feier dritten under matten, så en liten søplekommentar i ny og ne er det sikkert også plass til......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...