Jump to content

Ligger du på Sjølyst? Sjekk båten din


ErikN

Recommended Posts

Søplete kommentarer er mye værre enn søplefolk.... Så lenge våre folkevalgte ikke evner å dra ugresset opp med rota, vil jeg fortsette med å lire av meg en søplekommentar iblandt der saker provoserer meg så kraftig som i denne. Det er nok av pk`ere som synes utviklingen er helt fin, og feier dritten under matten, så en liten søplekommentar i ny og ne er det sikkert også plass til......

Det er vel ingen her som ikke er provosert av denne vandaliseringen? Det er heller ikke noe galt å si at dette er Rom-folk, dersom det er grunnlag for det. Det jeg ikke aksepterer er når man så til de grader går over streken slik du gjorde. (Forslag om å ta dem med på båttur med betong-tøfler) Du fortsetter også her og kaller dem søplefolk og ugress. Sånne kommentarer blir faktisk ikke engang godtatt på OT. Og sånne kommentarer gjør at VG-nett må stenge kommentarfeltet.

 

Beklager at jeg sier fra om dette, men det er nødvendig.

Link to post
Share on other sites

 

Enig, dette er ikke innbrudd. Her er det bare å ta med balltre og forsvare sine interesser. Slik vi vil ha det i Norge?

 

Nei, mitt poeng er at her må båthavnen og eierne av båten selv ta et ansvar med tilsyn og kontroll, gjerne ved å engasjere egen vaktordning også på vinteren og å melde fra uregelmessigheter eller hyre inn Securitas eller andre, men synes ikke fellesskapet skal måtte ta ansvaret for tilsynet av båtene under opplag. Balltre og selvtekt har jeg svært ofte vist her at jeg tar avstand fra og som regel med sterke meninger fra horder av selvtektere her som gjerne flagger forslag om betong rundt beina på folk før de hives til sjøs eller bankes opp.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

 

Nei, mitt poeng er at her må båthavnen og eierne av båten selv ta et ansvar med tilsyn og kontroll, gjerne ved å engasjere egen vaktordning ...

 

Her har man jo tydeligvis en vaktordning, og sågar til og med en vaktsjef, som burde kvalifisere til Norges dummeste.

 

Ettersom det er snakk om 150 båter, og enkelte av toalettene var fylt til randen, så har det jo vært en stor mengde mennesker som har brukt disse båtene som bolig over lengre tid, og vaktsjefen fremstår som Norges dårligste ettersom ingen har oppdaget dette før.

 

Man burde stilt opp alle disse som har vandalisert andres båter på rekke rad og gitt de en omgang med pryl, og lagt sammen mengden pryl for alle sammen, ganget det med to, og gitt vaktsjefen minst den mengden pryl for å ha gjort en helt fantastisk dårlig jobb.

 

Jeg har vært på en del stor opplagsplasser, også den plassen det er snakk om her, og med nattevakter så burde man strengt tatt oppdaget dette rimelig raskt.

At båteierne ikke sjekker sine egne båter er også pussig, men de har kanskje regnet med at vaktsjefen tar seg av dette ettersom de har en egen person som har påtatt seg et slikt ansvar, et ansvar han etter min mening burde få kjenne helt og holdent på kroppen etter en slik fadese, og jeg kan ikke fatte at mannen ikke har gangsyn nok til å forstå at han fremstår som en kronidiot ved å stå frem som vaktsjef etter dette.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flere her som burde tatt turen innom OT på båtplassen, der er " temperaturen " sunket en del etter, etter utstrakt bruk av hengelåser fra moderator... :giggle:

Fra spøk til alvor, utrolig at det går an over så lang tid, uten å bli oppdaget...sier meg enig med Adeno ang pryl...

Vet man med sikkerhet hvem som står bak ??

Hadde jeg vært vaktansvarlig hadde jeg gravd meg ned...

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke så sikkert denne personen egentlig er vaktsjef, journalister roter lett med sånne ting og har lett for å tildele titler i vilden sky.

 

I kommentarene på seilas.no er det en som sier han har båt i denne havnen og at denne "vaktsjefen" bare er en av båteierne som har hatt sin sesongpålagte vaktnatt i havnen.

 

Men jeg er jo enig i at det er merkelig om dette har pågått over lang tid hvis det er slik at de har en vaktordning i havnen enten den er basert på frivillighet eller er kommersiell. Jeg ville iallefall ha forventet at dette ble oppdaget og tatt tak i på en eller annen måte LENGE før de rakk å ramponere over et hundretalls båter.

Link to post
Share on other sites

Irriterende dekning, spesielt i NRK. Bostedsløse østeuropeere ikke nevnt med ett ord på radio i reportasjen jeg hørte der. Men, det er vel flere med meg som så juksereportasjen om Romfolket på Dagsrevyen? VG er forøvrig også svært forsiktige. Blabladet har ikke noe om dette så langt. Skummelt å skulle støte disse "stakkars menneskene" selvsagt.

Det er ikke sikkert at det er bostedsløse østeuropeere, såvidt jeg vet er det bare kua og grisen som driter der de eter...

Link to post
Share on other sites

Siden akkurat den "genren" kom opp: Spørs om ikke vi på nissetoppen desverre også er iferd med å "drite i vårt eget rede"... Jeg er vel ikke i spesiell tvil om at det er bostedsløse østeuropeere om står bak - samtidig skal rikspressen være så politisk korrekte. Selv på Dagsrevyen idag ble ikke bostedsløse østeuropeere nevnt med ett ord i reportasjen de kjørte. At politiet har arrestert bostedsløse østeuropeere på stedet - noe som egentlig er et vesentlig element i denne saken - ble heller ikke nevnt. Det er for dårlig. Reportasjen ble dermed ufullstendig ift det Seilas kjørte - hvr jeg da antar at den er mer riktig.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Blir vel noen billige prosjekt på Finn etterhvert da kanskje... " båten har ikke vært under, men lukter dritt "... :giggle: Fra spøk til alvor..det er stygt å le, men jeg syns dette lukter manglende ettersyn lang vei ! Lurer på hva forsikringselskapene sier om saken, når vandalismen har pågått over så lang tid..? Noen som har en ide ?

Link to post
Share on other sites

 

Nei, mitt poeng er at her må båthavnen og eierne av båten selv ta et ansvar med tilsyn og kontroll, gjerne ved å engasjere egen vaktordning også på vinteren og å melde fra uregelmessigheter eller hyre inn Securitas eller andre, men synes ikke fellesskapet skal måtte ta ansvaret for tilsynet av båtene under opplag. Balltre og selvtekt har jeg svært ofte vist her at jeg tar avstand fra og som regel med sterke meninger fra horder av selvtektere her som gjerne flagger forslag om betong rundt beina på folk før de hives til sjøs eller bankes opp.

 

Vi er naturligvis enige. Fant bare en plass i siden din der jeg kunne stikke inn et horn. Jeg ikke bruker balltre.

 

Den gangen jeg jobbet på Sjølyst på 70-tallet var det vaktordning. Det var den gangen hadde vi gjester som kom med campingvogner om sommeren, og forsvant når høsten meldte sin ankomst. Ikke problem i opplagssesongen. De hadde flotte biler. Noen ganger tok det fyr, og hele campinvogngjengen forsvant i løpet av noen minutter- menn, kjerringer og barn. Bare det brennende vraket sto igjen. Det var kanskje en økonomisk gevinst å hente på brannen. Inntektsgrunnlaget endrer seg over tid. Personlig ble jeg aldri genert av disse menneskene. Dog ga de uttrykk for at de ikke likte min kompis Roy, hund av typen Vortsther, som var selektiv når det gjalt tilnærming. Disse menneskene snakket ikke norsk, tysk, engelsk eller noe annet språk jeg kjente på den tiden.

 

Men når dagens 'vaktmannen' som går der nede blir truet med kniv, kastet flasker etter- så kan man vel lure på hvilken verdi ens eget besøk for å sjekke ville hatt. Særlig når politiet 'er kjent med forholdet'. Som båteier kan man melde forholdet til politiet, forhåpentligvis er man forsikret på en slik måte at man kan starte krangelen med forsikringsselskapet om dekning av skaden. Eventuelt krangling om kondemnering av båten. Og for å ta min tidligere jobbsituasjon der jeg kunne være ute av landet i tre uker i slengen- så kan mye skje i perioden der jeg ikke har kontroll. GSM eller ikke. Heldigvis ligger jeg nå i Son, hvor det er ganske tett oppfølging om vinteren.

 

Det er ikke lett dette her.

Link to post
Share on other sites

I de fleste båtforeninger har man nattevaktordning i sommersesongen. Også i Frognerkilen og Bestumkilen som er de som har båter i opplag på Sjølyst. Løsningen er vel kanskje å utvide ordningen til også om vinteren?

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

- de som frykter for at slike ting kan skje i sin havn kan f.eks kontakte NRH (norske redningshunder) de er alltid på utkikk etter nye plasser for å trene, og de vil markere på båter med folk ombord-og det virker også ganske preventivt at stedet blir brukt av tjenestehunder.

Oslo sportshund klubb har også egnede ekvipasjer som trener søk etter mennesker, og der er det også skyddshunder fra forsvaret ., billig og svært effektivt.

 

Ikke dumt, ikke dumt. :yesnod:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Merkelig at dette folkeslaget har et så ekstremt behov for å drite i eget reir. Greit nok at noen kanskje er desperate etter et sted å sove, men det er ingen unnskyldning for å ramponere stedet og drite og pisse over alt. Bostedsløse østeuropeere har dessverre for dem et fortjent dårlig rykte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...