Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Starter hentetråd litt i forkant, for ikke å "kuppe" en eksisterende tråd.

Jeg skal hente en Princess P 42 i Molde den 21 Mars, og starter en tråd rundt den turen. Jeg kjøpte båten i November, og har vært i Molde 7 ganger i vinter både før og etter handelen var i boks. Den har blitt brukt som hytte når vi har vært der oppe, men de to siste gangene har den fått byttet propellvann, da jeg har fått kjørt litt. Båten er en 2008 modell, og virker bra tatt vare på av forrige eier.Denne er vesentlig større enn den forrige båten vi hadde, men virker allikevel lett å manøvrere. Det blir to av oss på turen, meg selv og Snekker´n fra Baatplassen,og første stopp blir i Ålesund. Denne turen blir mer som en ferieskildring håper jeg, da vi har satt av ca. 10 dager på turen. Grunnen til dette, er at jeg/vi ønsker å se plasser nedover kysten, som jeg/vi ikke har sett før.Jeg har også bestemt at hvis været er dårlig, så venter jeg framfor å hoppe nedover kysten i høy sjø og storm.

Jeg håper noen vil få glede av denne turen, og at vi kan dra nytte av den utrolige kompetansen som finnes på dette forumet.

Link to post
Share on other sites

Tom Rør, skrev den 10 Mar 2014 - 20:13:snapback.png

.......................Jeg håper noen vil få glede av denne turen...................

 

Det er dette som er underhaldning for oss rundtomkring og forhåpentlegvis litt trygghet for den som har erverva seg eit nytt fartøy, med alle dei lurighetar og gamle lik som ramlar utav skapa etterkvart som bylgjene og vinden tiltar.

 

Når det er sagt så synest eg at bongotrommene rundtomkring buldrar i håp om flatt hav og medvind. :pray:

 

Her er jau så mykje kunnskap og så mange hjelpande hender (Liberty) som fylgjer med, så det må vera reine signngsfærda sørover. :yesnod::yesnod:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner jeg gleder meg til å følge med.. :-) å håper virkelig dere får en fin ferie.. du drar jo skikkelig til med laangtur.. :-) å får tid til å nyte Norsk natur. :-) men jrg anbefaler litt ruskevær. Det er greit å få prøvd ut litt.. å sjekke både seg selv å båten. :-)

Link to post
Share on other sites

Halløj en populær tråd allerede :smiley:

 

Også hernede ser jeg frem til turen. Har du allerede nu lagt en cirka-rute? Hvad med samlet distance og formodet fuel-forbrug, har du regnet på det? Og hvad tager du med af værktøj, reservedele og sikkerhedsudstyr? Vandet er jo koldt stadigvæk ! Og SAP's hentetråd in mente har du jo noget at leve op til når det gælder mængden af medbragte reservedele...

 

Hvad har du af navigation i den nye? Bliver det padnav?

Link to post
Share on other sites

Jeg vil helst ikke gå i for mye ruskevær, for da jeg tok turen fra Southampton i 2010, gikk vi i ruskevær og i mørket, og det vil jeg ikke denne gangen.(kosetur denne gangen)

Av verktøy og reservedeler, har jeg det nødvendige håndverjtøy, samt filtre og reimer. Har også drivanker,ny flytedrakt, og ekstra vhf.

båten har Furuno plotter og radar, samt at jeg har Navionics på Ipad.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper denne turen ikke blir så spennende som Bjørn sin :giggle:

 

Nei det får vi da inderleg håpe, vi kan da i allefall håpe :giggle::giggle: :giggle:

 

Det var liksom ikkje måte på til engasjement rundtomkring, eg for min del gjekk laus på alt frå slektstre til kundelister og fandens oldemor, om det kunne vera nokon som hadde vinkelslipar til Bjørn i Tananger.

 

Og når du liksom byrjar å lure på om du skal ringe ei gammal tante borti Ålgård om ho kan springe ned i kjellaren og sjå om ho kunne finne ein vinkelslipar etter ein avdød ektemann og kjøyre til Tananger i grålysninga, då var lettelsen stor når det vart ei løysing der borte. (litt overdrive men bare litt) :giggle::giggle: :giggle:

 

Det er godt det er noko som kan engasjere, det skaper samhold.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...