Ip.Content

Logo

Tenningskobling - bare en ledning?

• Logg inn for svare
27 svar på dette emnet

#21 SeaMaster175 Ikke pålogget Postet 03.04.05 19:31

• Medlem
Her er ett annet bilde. Er dessverre ikke noe bedre, tror jeg!

Post bilde

#22 SeaMaster175 Ikke pålogget Postet 03.04.05 19:36

• Medlem

Walter_S, på 03.04.05 20:16, skrev:

Her er det noe jeg ikke får til å stemme - eller så er det jeg som ikke "skjønner bær" lenger.......

Du sier at du har plaskesmøring. MEN, så sier du også at du har oljetrykksføler. Du får ikke opp noe oljetrykk med bare plaskesmøring - det er helt umulig!! For å ha dét (oljetrykk) og et oljefilter, som visserliggen finnes på en FM 8-12, så holder det bare ikke med plaskesmøring da MÅ du ha oljepumpe for å få opp oljetrykk - og samtidig få oljen gjennom oljefilter.

Jeg tror at det her er noen begrepsforvirringer som er ute og går.......

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg tror at det er jeg som har forvirret dere litt. Jeg tror vi har oljepumpe.

Redigert: Jeg så på tegningene av motoren og der er det avtegnet oljepumpe, så vi har det.

mvh
M/B Gamla
:seeya:

Redigert av M/B Gamla: 03.04.05 19:38

#23 Arvid_A Ikke pålogget Postet 03.04.05 19:46

• Medlem
Gjør som "Marna" anbefaler: Ta deg en prat med motorleverandøren for å få rede på hvilke løsninger de kan anbefale, og også for å sikre deg at du får en trykkføler som slår inn/ut på korrekt trykk.

#24 SeaMaster175 Ikke pålogget Postet 03.04.05 19:48

• Medlem

Arvid_A, på 03.04.05 20:34, skrev:

Gjør som "Marna" anbefaler: Ta deg en prat med motorleverandøren for å få rede på hvilke løsninger de kan anbefale, og også for å sikre deg at du får en trykkføler som slår inn/ut på korrekt trykk.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er vel det lureste. Ringer FM om noen dager!

M/B Gamla

#25 Walter_S Ikke pålogget Postet 03.04.05 19:59

• Lykken er: Sabb + ><((((º>
  • Medlem
Dere har helt sikkert oljepumpe!

Fant frem noen gamle bilder fra min tid med FM 8-12. Her er toppen på oljefilteret, i nederste, venstre hjørne. Ut i fra filterholderen (pekende mot klokken 3), på et 90-graders bend, sitter føleren for oljetrykket.
Post bilde

Når det gjelder plasseringen av deres "oljetrykk-manometer" så kan ikke jeg huske at det gikk noen oljetrykksrør i fronten på FM'en? Uansett så burde vel oljetrykket måles ETTER oljefilteret?

Sitat

Vi tror det er her oppå manometeret i det hullet. Er det riktig?
Post bilde
Hvor får jeg tak i trykkbryter????

Redigert av Walter_S: 03.04.05 20:03

#26 SeaMaster175 Ikke pålogget Postet 03.04.05 20:03

• Medlem
Hei Walter_S!

Vi har oljefilteret plassert på samme sted som deg, mens manometeret er plassert foran. Har pratet med Ingeniør Per Ø. Andreassen og han anbefalte meg å koble på et T-rør under manometeret.

M/B Gamla

#27 Muhammed Ikke pålogget Postet 03.04.05 20:05

• Medlem
Manomteret er din oljetrykksmåler, du trenger ikke noen trykkbryter. Du ser hvor mye oljetrykk du har på manometret. Du kan montere manometret og en trykkbryter på en T så har du begge deler. Hvis du vil kan du jo også montere alarm i tilegg, så har du gardert deg så det holder. Jeg ville ikke fjernet manometret for den viser hvor mye oljetrykk du har og du kan se om oljetrykke forandre seg. En trykkbryter viser om du har oljetrykk eller ikke.

#28 SeaMaster175 Ikke pålogget Postet 03.04.05 20:09

• Medlem

dospen, på 03.04.05 20:53, skrev:

Manomteret er din oljetrykksmåler, du trenger ikke noen trykkbryter. Du ser hvor mye oljetrykk du har på manometret. Du kan montere manometret og en trykkbryter  på en T så har du begge deler. Hvis du vil kan du jo også montere alarm i tilegg, så har du gardert deg så det holder. Jeg ville ikke fjernet manometret for den viser hvor mye oljetrykk du har og du kan se om oljetrykke forandre seg. En trykkbryter viser om du har oljetrykk eller ikke.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er akuratt det jeg vil, Dospen! Vi orker ikke å kikke ned i motorkassa hele tiden, derfor er det veldig greit å ha en lampe utenfor motorkassa som viser om du har bra eller dårlig oljetrykk.

M/B Gamla

Redigert av M/B Gamla: 03.04.05 20:10