Jump to content

Gir uten noe merkeplate! Identifisering. Bilder.


froesak

Recommended Posts

Noen som kjenner til hva slags type gir dette er ut fra bildene. Har sittet på en Mercedes om636 og skulle være sluregir. Virker som att det strammer seg til jo mer man drar på spaken, kan dreie det lett rundt når man kobler inn men etter hvert som man drar på mer så blir det tyngre og dra rundt til man ikke klarer uten og dreie med motoren. bilde

Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Giret skal fungere det. Satt på en delemotor jeg kjøpte som hadde blitt kjørt tom for olje og fått rådebank og ble tatt ut til fordel for en ny motor. Bare nysgjerrig på hva det kan være for type. Har ikke noe planer om og bruke det var andre deler jeg var ute etter men kjøpte alt komplett. Eneste jeg finner på giret er bokstaven H støpt i godset og på en gummibelg der aksling festes står det ett nr og en runding med en V inni.

Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

RB giret ble levert på bl. annet VP MD 1/2/3 i en versjon uten kjølekappe og på MD 19/29 og noen BB motorer.

Det som er spesielt med dette giret er at det er propellertrusten som holder det innkoblet. Legg merke til at når du veksler mellom forover/fri/bakover så flytter propellakselflens seg aksielt.

Reservedeler er nok utgått for en del år siden.

Finn en VP forhandler med lang "fartstid" så kan sikker denne hjelpe deg med flere opplysninger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...