Ip.Content

Logo

Over vann

• Logg inn for svare
4 svar på dette emnet

#1 Polo86 Ikke pålogget Postet 07.04.05 13:55

• Medlem
Hei

På min lille seilbåt ligger det i dag noen lys blå/gråe felt i dekket og i cockpit. Kan tenke meg at disse feltene har en form for antisklieffekt. Fargen er falmet og noen steder helt borte. Her trengs det en jobb...... så ......

Hva bør jeg bruke av maling/hard-topp/lakk for å friske opp disse feltene ? Noen meninger, ideer evt viten .....??

#2 kapptein Ikke pålogget Postet 08.04.05 20:34

• Medlem
Vet ikke hva du bør bruke av maling, men minner om at man kan få kjøpt antisklipulver å blande i malingen. Aner ikke om det er noe for deg.

#3 Skipper Worse Ikke pålogget Postet 08.04.05 21:57

• KNBF medlem
  • Medlem
Det er ikke Treadmaster, da? Pålimt antiskli-belegg? I så fall er det nok bedre å lime på nytt.

#4 Polo86 Ikke pålogget Postet 09.04.05 15:55

• Medlem
Neppe Treadmaster..... Er ikke d mer som et mjukt belegg oppå dekket.
Nei, dette er malt direkte å dekket...men har noe grovere utførelsen en resten av dekket.

Tenker kansje noen har en annbefaling for hva jeg bør gjøre / bruke for å friske dette opp.

Er klar over at man får kjøpt perler for å blande i dekksmalingen.... men finnes det ikke leverandører som selger ferdig antisklimaling??

#5 Fjordutsikt Ikke pålogget Postet 09.04.05 16:14

• Båtfører

Maxirati, på 09.04.05 16:43, skrev:

Neppe Treadmaster..... Er ikke d mer som et mjukt belegg oppå dekket.
Nei, dette er malt direkte å dekket...men har noe grovere utførelsen en resten av dekket.

Tenker kansje noen har en annbefaling for hva jeg bør gjøre / bruke for å friske dette opp.

Er klar over at man får kjøpt perler for å blande i dekksmalingen.... men finnes det ikke leverandører som selger ferdig antisklimaling??

<{POST_SNAPBACK}>

Hei
Hempel har et slikt produkt som du kansje er ute etter, kan bl.a. kjøpes hos Maritim.no

HEMPEL ANTISKLI PERLER
Maritim Art.nummer: 1068-11
Koster kr. 72,- (Rekker til 2 bokser maling à 0,75 ltr.

Selges sikkert også hos en lokal maritim butikk som fører Hempel sine produkter. :flag: