John_Kr, på 10.04.05 19:50, skrev:
Trur nok ikke at det er så enkelt som å finne noe som er "blankt" å tømme dette oppi bunnstoffet, vips så er det tynnet ut.
Lynol kan reagere med underlaget.
White Sprit kan gjøre at det ikke tørker.
Rødsprit ?
Tynner aner jeg ikke hva er.
Tenkte jeg skulle gjøre dette riktig jeg da, dvs bruke det som skal brukes.
<{POST_SNAPBACK}>
OK siden jeg var litt humoristisk i stad ( prøvde i alle fall ) skal jeg prøve å være litt mer konkret.Tynner er et produkt du får dersom du ber om tynner hos fargehandleren, på svært mye maling står det at den skal tynnes med tynner. Hva er det som er i i tynneren?
Aner ikke, men jeg har alltid ment det var en blanding av white spirit og lynol. Dette er bare en oppfatning jeg har. Tok en tur i kjelleren og fant self ikke tynner i dag. Pleier å ha det stående. Helt konkret bruker jeg det på interiørmaling for å få den så flytende at den går i sprøytepistol. Men som sagt det funger med lynol og white spirit.....
Kikket på tre ulike bokser bed bunnstoff som sto i kjelleren to harde ; de skulle tynnes med white spirit, seajet 033'en skulle tynnes med seajet tynner... om den er forskjellig fra vanlig tynner aner jeg ikke, men tror nok vanlig tynner hadde gjort jobben.
Det finnes selfølgelig unntak; Herdins beisprodukter skal tynnes og rengjøres med røsprit...
Håper dette var litt mer oppklarende.....