Jump to content

Volvo Penta MD3B med for høyt oljetrykk


bratt

Recommended Posts

Trodde alt var OK etter å ha tatt ut oljepumpa, vasket og kontrollert og montert på plass igjen.

Fungerte OK, ca. 3 kg trykk nå i et par helger. Plutselig i dag etter ca. 15 min. øket trykket igjen til ca.10 kg.

Noen som vet hva dette skyldes, eller hvor jeg kan få tak i en brukt oljepumpe?

Takknemlig for raske svar.

Link to post
Share on other sites

Overtrykksventilen sitter i pumpa og ble sjekket og kontrollert før montering, -trykkgiveren har jeg testet med en ekstern trykkgiver og den er korrekt.

Jeg kunne tenke meg å skifte hele pumpa med overtrykksventil, -men hvor får jeg tak i en brukt eller ny?

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Båt Mads, info@batmads.nu Sala Vag 5b, Gunsta, nærme Vesterås.

Tel: sverige 021-61029 og 070 - 4670972.

Han sender til EU terminalen i Strømstad, så må du hente der.

-----------------------

Davids Mekaniska verkstad. Hildedelsgatan 128b 417 Gøteborg.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Samme erfaring som Ballard, men fikk ikke tak i måleinstrument så jeg kjøpte bare nytt instrument med tilhørende giver på biltema uten å ha målt trykket på forhånd. Det kom på ca. 250 kr for begge deler og koster neppe noe mer i dag. Ta med deg den gamle giveren i tilfelle du må ha en overgang som også biltema har, og kjøp i tilfelle instrumentet også for giver og instrument må snakke samme språk.

Etter at jeg hadde byttet viste det seg at trykket var helt normalt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også montert et mekanisk oljemåler, men i dag fant jeg nok feilen, Tok av oljehuset på begge motorene og byttet om og startet  opp , da fant jeg i alle fall at det er feil i oljehuset og ikke i oljepumpen, åpnet begge oljehusene og så da at noen ( tidligere eiere) må ha tuklet med olje huset, det manglet faktisk en del i huset. hvorfor denne er tatt av aner jeg ikke.

men nå håper jeg at jeg har funnet ut av det. Takker for svar. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...