Jump to content

Johann- Nidelv 24/Yanmar 3hm30


Øyeren24

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Da fikk jeg endelig montert nye mahogny rattet fra aktiv marine Lillestrøm :) gamle rattet satt i et kon og det satt faen meg godt! aldri blitt rørt det rattet der siden båten ble skjøsatt :) men gikk til slutt! hva syntes dere! fikk mye mere konfor sitte stilling med og ha rattet lengre ut :thumbsup:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Jo takker :smiley: Plater som i tresort og tremateriale? vell det meste i en orginal nidelv 24 er heltre Teek, jeg hadde kryss finer plater med teek finer som ble brukt til og lage det nye dashbordet :) Fargen på treverket er Min spesial mix blandet med klar lakk og beis. Får en vedunderlig fin farge på teeken!

Link to post
Share on other sites

Heisann alle båtfolk! har en Yanmar 3hm35f / 34hk 3slylindra. den gjør bare 2900rpm på bunn guffe og 3400rpm på bunn guffe i fri. Proppel er orginal fra fabrik og det ryker ikke i det hele tatt svart av motoren med gasspådrag. hva kan jeg gjøre for og få den opp noen rpm? Skru opp diesel?

Link to post
Share on other sites

Heisan! Kan ikke svare deg på dette med motoren, men har selv en Nidelv 24 1974-modell (med rett sofa bak). Har en Yanmar 3GMD motor. Har ikke fått gjort så veldig mye med båten ettersom jeg har vært opptatt med å bruke båten, men har planer om å få gjort endel foran neste sesong. Slenger på noen bilder av den jeg også... :smiley: Har omtrent original innredning, som må pusses og lakkes litt på til vinteren. Har også planer om nytt stoff og ny skumgummi både i kabinen og ute i cockpiten. Mye av det andre kommer jeg til å beholde så originalt som mulig.

 

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...