Jump to content

lomatec 55hk, hvilken olje til girkasse? Forhandlere?


Tony88

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt meg ny båt med lomatec 55hk lurer på hvordan olje den skal ha på gir kassa.

Er rødt at som er på nå, men slurer på kassa Før jeg får den ikke gir.

Er det noen her inne Norge som har peiling på lomatec? Å eventuelt forhandler deler til disse?

Har ingen erfaring med lomatec fra før så om noen vet noe om disse så hadde dette Vært interessant å vite.

 

Takker får svar

 

NVH Tony

Link to post
Share on other sites

lomatec norge gikk konkurs, men det ryktes at en annen fyr fikk agenturet. Har ikke sett disse motorene på markedet på mange år så tviler på at det er så mye aktivitet. Vet at telemark trading bruker baysan-girkasser på sine billig-motorer, men ikke hørt om dette på lomatec :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

det er atf olje på nå. men lurer på om dette er feil. synes jeg leste en gang at det skulle være SAE 20/40 hvis jeg ikke tar feil?

motor har kun gått 35timer og er flere feil allerede. kjøpte båten med motor får noen få dager siden å det var spon i gir kassa.

olje trykket ligger på litt under 1 BAR på tomgang og litt under 2 bar når man kjører.

dette er jo veldig lite, så har googlet litt rundt, men finner ikke noen som driver med deler eller har vært borte i disse.

 

håper på å kunne fått fikset ALLE svakhetene på denne motoren før det går galt.

 

Mvh Tony

Link to post
Share on other sites

hva med en tlf til telemark trade? han selger ikke lomatech,men han har baysan kasser som er standard på hans td power motorer. mulig en slik kan passe? gear fra lomatech som har dårlig rykte,samt ikke virker ordentlig+spon i olja høres ikke ut som noe god sommerferie.. oljetrykket du har i motoren ellers høres ikke så ille ut etter mitt lille vett.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei..har og en lomatec i en båt som er stortsett ny ervervet..har fått vite at forige eier at han kjøpte denne motoren fra ett konkursbo etter lomatecnorge..han fikk opplyst at den var på 38 hk..starter og går som en klokke,men har samme oljetrykk ved kald motor ca 2 kilo og ved varm motor ligger den på rødfelte 0,5 kg..er litt bekymret for det..men sliter litt med giret på denne å..treghet når giret har fått arbeids temp..vanskelig å få den til å koble inn forover,bakover går det greit..lurer også på hvilken olje som skal være på giret..han som solgte motorn hadde sakt sae 80/90 olje men noen sier ATF olje mener det er et tmc 260 mekanisk gir eller en form for piatkopi hadde vært veldig taknemelig om noen vet no..har heller ikke noe form for brukermanual eller noe..

 

hilsen lille Gutt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...