Camarque44 Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Hei. Hva kjennetegner en slitt turbo? Har to stk kad 44 2000 mod med ca 850 timer. Alt fungerer fint, men når jeg skal legge de ned på ca 3000 rpm synker bb ned til 2800 for så å gå opp til 3200, uten at jeg rører spakene. Hvis jeg gir fult pådrag fra 2000, går de fint opp til 3800/3900, og ikke noe problemer på vegen dit. Det går også fint å stabilisere de på 3500. Hva tenker dere med samme type motorer? Mvh Gisle. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Styring av dieselinnsprøyting tenker jeg i stedet for turbo.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Compromise Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Merker du endringen på turtallet, eller ser du det kun på turtelleren? Hvis du ser det kun på turtelleren, har du sjekket slakk på dynamoreim? Redigert 9.Juli.2014 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hvordan ser sjøvansfilteret ut, ikke tett vel eller sprukket glass? /Roger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hei. Takk for svar. Ja merker det på hele båten. Blir skikkelig drag hver gang den "tar" i. Styring av dieselinnsp. Tenker di da på ecu boksen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Ja og forskjellige følere som er tilkoblet Ecu`n. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Kan jeg da bytte om fra bb til sb. For å evt. Eliminere / finne feil? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Det ville jeg absolutt tro på det meste ja. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Dysa på sylinder nr1 har en eller annen føler på seg. Siden turtallet kommer og går lukter det vel sensor/ecu ? Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Ok. Takk for svar. Drar ned til grebbestad på lørdag. Har bestilt time til Volvo der. Håper å få bekreftet sensoren i ecu. Liker ikke at ting ikke er i orden. Ellers takk til flere her inne for lærerike tråder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Også takk til bavaria32sport, for bilder ang. Turbobytte:) har satt meg godt inn i den tråden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Hei igjen. Etter en uke på sjøen, og vodia test i Sverige , som viste 0 feil er jeg forsatt rådløs.. Nå har også motoren problemer med å komme over 3400. Men opp til 3000 er alt greit. Med en gang den går over 3000, begynner problemet. Da går den ned til 2800 og skyter fart opp til ca 3100, og slik går den da og vandrer mellom 2800-3100. Tar jeg begge motorene ned til 2000, kan jeg gå opp til 3000, og er stabil. Har ikke byttet om på noe av det som er skrevet i postene over. Er det forsatt ecu som er det første jeg skal begynne med? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Hva sier turbotrykket? I servicemanualen til 44 står det hvilket trykkved hvilket turtall. Mellomrøret mellom turbo og intercooler har en pakning på intercooler siden som kan "fise"/slippe igjennom trykk. Enkelt å sjekke ihvertfall. Plukk det av, bytt pakning (koster bare en hundrings eller 2) og prøv Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Ikke testet trykk. Usikker på hvordan det gjøres. Ser at du har gjort dette, men har ikke lest meg opp på dette enda...:) mye å sette seg inn i. Flere som tror at det ikke kan være selve Turboen , i og med at det kom relativt raskt. Skal dra og kjøpe pakninger som du sier. Tusen takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Hvis du bor i Vestfold kan du låne trykkmålern min :-) Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei. Takk for det:) har båten i drøbaksundet. Ikke umulig at jeg tar bilen. Var det Tønsberg ? Men skal bytte om på disse følerne først. Mulig at jeg skal til Tønsberg om noen uker med båten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zeiss Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Ville prøvd med å tisette 2takt's olje i dieselen. Har du 100 l diesel på tanken ,fyll minst 1l olje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Få sjekket potmetert inne i kontrollspaken. Sammenligne motstandsverdiene med den "friske". Har en bekjent som hadde samme problemet. Tok 1 1/2 år før de fant årsaken... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mossekråke Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei Har som du vet hatt problemer som ligner dine, som er løst. Vist du er forbi Fugelvik Marina, kan jeg vist det passer bli med deg ut for å se om din oppfører seg likt som min gjorde. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorgen30 Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei, ikke start med det vanskelige først. Jeg tror det er så enkelt at du har skitt i dieselfilterene. Bytt dem og lån et sug til å rense opp skitt/bunnfall fra tanken. Da er jeg sikker på at ting ordner seg. Det er sjeldnere at dyser fusker og enda sjeldnere at turbo ryker, de varer minst 5000 timer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei. Takker for svar. Kan prøve å koble om kablene på spakene, men volvo mente at det ikke var der.... Totaktolje, hvordan kan det hjelpe? Smører det systemet? Mossekråke: skal muligens til son i morgen, bor du i moss? Hadde vært supert med testsjåfør:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei jørgen. Ja, byttet filtrene for 2 uker siden. Forfilteret var skikkelig møkkete. Satte inn nytt og var sikker på at problemet var løst. Eneste som ble litt bedre var at jeg kunne stabilisere de på 3000, og ikke 2900. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorgen30 Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 OK. Det kan tenkes du har en del dritt på tanken, sjekk de nye filtrene på nytt. Er de møkkete, må du til med sugepumpe og få opp det som ev måtte finnes der. Dieseldyr, vann og annet skaper mye trøbbel. Tipper du finner en del grums på tanken, ja. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 (redigert) Turboen ryker pga stillstand, ikke bruk. På min forrige KAD44 holdt den 650 timer. På mine KAD 32 holdt de 675 før trykket sank. Dysene skal sjekkes hver 600 timer. På den 44 jeg hadde, ble de sjekket på 650 og for å siterer dieselsjappa:" de pisser og lekkker alle veier, fin dusj nå" @jorgen30: Hvor har du 5000 timer fra? Mvh Bavaria32sport Redigert 22.Juli.2014 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Camarque44 Svart 22.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Nå prøvde jeg kickdown, ga full gass , og da kom den opp på 3800, og 3900 på sb. Dette er tall som står i papirene fra båten et ny. Men merket at bb jaget seg oppover. Når jeg gikk ned til 3200 begynte den å jage. Kan jeg nå utelukke turbo? Ligger nå i son. Tenker å bruke hele dagen i. Morgen på å skru. Ja, skal sjekke forfilter på ut, og bytte om på ecu. Flere ting? Setter stor pris på svar. Er det dysene, må den på verksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.