Jump to content

Nok en ETEC bløff? CARB *** vs CARB **


Bay_liner

Recommended Posts

Vel her er beviset - HO motorne har ddroppet en stjerne i CARB klassifiseringen de forurenser dermed vesentlig mer enn alle firetaktere.

 

Jeg antar dette er siste krampetekning for den nå utgående ETEC serien i et forsøk på å redusere antall havarier.

 

Den nye G2 varianten ble nylig lansert i USA så får en jo etterhvert se nærmere på hva slags markedsvilledning de kommer opp med der.

 

bilde

 

 

bilde

 

 

Forøvrig noen som har sett denne:

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

250 og 300 hestern har vel alltid hatt 2 stjerner? Fint om du kunne utdype litt mere om hva du egentlig mener

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

300 HP har hatt 2 stjerner (http://www.boattest.com/engine-review/Evinrude/430016_E-TEC-300-H-P-_2010) og 250 HP har hatt 3 stjerner (http://www.boattest.com/engine-review/Evinrude/410016_E-TEC-250-H-O-_2013)

 

Og til trådstarter;

Siste krampetrekning for utgående ETEC-serie? Redusere antall havarier? Er det noe dokumentasjon på at etec er utgående, eller at antall havarier er stor / større enn andre?

 

Regner med at dette forresten blir en ny lang tråd om 2 vs 4 takter... :giggle: (gjeeeesp) :wink:

Link to post
Share on other sites

Evinrudes egen side står følgende på f.eks 300hk G2 (for det er den vi snakker om ikke sant..):

Emissions compliance EPA 2013 CARB 3 STAR European Union

 

Samtidig kommer de med 5 års garanti og 5år/500timer serviceintervall.

Hva er det på Yamaha'n din, bare for å sammenligne epler og epler?

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo alltid slik at i slike Forum så finnes det fult av svartmalere og de mener alltid at det de har kjøpt er det beste og alt annet er drit. Jeg tar ikke slike innlegg seriøst, slike innlegg benyttes kun til å piske stemning ikke for å bidra til et positift forum, det som egentlig er fint med slike innlegg er at trådstarter avdekker sin innkompetanse.

 

Tull og vas... :thumbsdown:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

 

Samtidig kommer de med 5 års garanti og 5år/500timer serviceintervall.

Hva er det på Yamaha'n din, bare for å sammenligne epler og epler?

For å svare på mitt egen spørsmål, så tør Yamaha max garantere sine motorer i 3 år. Sikkert fonuftig med det ryktet nyere Yamaha-motorer har fått...... Ouchhh.. :boxing:.... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror det er mange som blander Ficht og Etec. Har ikke hørt noe videre negativt om Etec, vi har hatt en Etec 25 hk som var 100 % problemfri. Eneste jeg har lest som negativt er vel at noen har måttet bytte injectorer på V6-modellene (under garanti).

 

Og synes det er kleint av Yamaha bare å stille 3 års garanti, når Honda til sammenlikning gir hele 6 år. Er jo Yamaha-fan sjøl da, men allikevel... :rolleyes:

Til og med S(kr)uzuki gir jo 5 år.

Link to post
Share on other sites

Forøvrig noen som har sett denne:

De burde vel ha stilt med E-tec 250HO i det minste hvis det skulle være jevnbyrdig, men Yamaha stiller jo med 4,2 liter og et overtak kubikkmessig.

Pussig at E-tec båten blir lengre og lengre unna i bildet, det ser ut som de styrer hver sin vei vekk fra hverandre istedenfor å holde følge side om side i samme avstand.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Blir spennende å se tester av G2-motorene.

De er nok det mest revolusjonerende som har skjedd på outboardfronten siden Optimax, E-tec og Verado dukket opp for snart 10-15 år siden.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...