Jump to content

FM motor L-5 adskille gear - skal motor ud af båden


Woodtown

Recommended Posts

Du trenger ikke ta ut hele motoren - selv om dette gjør resten av jobben lettere!

 

Motoren er festet på 6 steder til beddingen i båten; 4 fester på motoren og 2 på gearkassa. Girkassa er festet til motoren med en krans av bolter som går rundt hele motoren. For å få ut gearkassa må alle festene løsnes, da motoren må heves bak for å nå til boltene under girkassa. Etter dette kan girkassa taes av motoren. Mulig kjedet til sveiva må av, slikt er det i alle fall på C2 motoren.

 

En siste ting: Hvis jeg ikke husker feil deler girkassa oljereservoar med motoren. I så fall må motoren tømmes helt for olje, hvis ikke vill olja renne ut i kjølsvinet!

 

Lykke til :thumbsup:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Du trenger ikke ta ut hele motoren - selv om dette gjør resten av jobben lettere!

 

Motoren er festet på 6 steder til beddingen i båten; 4 fester på motoren og 2 på gearkassa. Girkassa er festet til motoren med en krans av bolter som går rundt hele motoren. For å få ut gearkassa må alle festene løsnes, da motoren må heves bak for å nå til boltene under girkassa. Etter dette kan girkassa taes av motoren. Mulig kjedet til sveiva må av, slikt er det i alle fall på C2 motoren.

 

En siste ting: Hvis jeg ikke husker feil deler girkassa oljereservoar med motoren. I så fall må motoren tømmes helt for olje, hvis ikke vill olja renne ut i kjølsvinet!

 

Lykke til :thumbsup:

Tusind tak, det lettede arbeitet - nu er det skilt ad og samlet igen, nu mangler jeg kun at justere magnettænding, (sem) - så er vi sejlende....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...