Jump to content

Strømproblem sea ray 340


sea ray 34

Recommended Posts

Har en sea ray 340 89 mod med tvin merc 454.Problemet er at jeg har sluttet og få signal til voltmeter på babord motor,Har orginal strømbryter ved tennings låsen som har automatsikring,denne slår seg ut når jeg setter på tenninga.Batteriet har bra med strøm.Har også forsøkt og bytte om tennings låser,men er akurat samme problemer,Har sjekket ledningene på dynamoen,alt ok der.Dynamoen er så og si ubrukt.Noen som vet hva dette kan skyldes?Hvor kommer signalene til voltmeteret i fra?Instrumentene er faria,og ikke mere enn ca 3-4 årt gamle.Kan det være kortslutning i instrumentet,.Så lenge dette er sånn så får jeg ikke start på ene motoren.

Hadde vært kjekt om det var noen smartinger her,som hadde hatt noen bra ideer.

Link to post
Share on other sites

Vanligvis er voltmeter koblet til tenningslås og vil derfor vise null så lenge sikringen slår ut med en gang du slår på tenning. Så feilen er neppe voltmeteret, men heller en kortslutning på ett eller annet som er tilsluttet tenningslåsen. En mulighet er og plukke ut sikringer eller ledninger som er tilsluttet tenningslås, bortsett fra den som kommer fra batteri +, og sette dem på igjen. Mens de settes på igjen (en om gangen) følger man med på sikringen, og når sikringen slår ut vet man hvilke krets som har feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...