Jump to content

Musling 370, propell valg


Musling_370

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en Musling 370 med en Mariner 40 EFI 4-takt 2005. Jeg sliter med at jeg ikke får noe spesiell toppfart og er overbevist at dette har med propell å gjøre. Spørsmålet er derfor, hvilken propell bør jeg velge, hvor mange blader er optimalt og hvor stor effekt vil dette ha? (Kjører nå på original propellen, usikker størrelse og stigning)

Takk for hjelp!! :)

Link to post
Share on other sites

ta å sjekk hva som står på også.. hvis propellen er til en større båt så burde du ha super aks?

 

hadde en yamaha f40 som er ganske lik motor, den kjørte jeg med 13" stigning på en bella 440 på 320 kg. gjorde 31,5 knop på topp. med halve vekta på båten burde du kunne dra 2" mer stigning vil jeg tro

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

kan være stor forskjell på turtall/fart mellom 2 propeller med samme stigning, Bladutformingen har også mye å si, spesielt på mer hurtiggående båter

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...