Jump to content

Søppel i Hvalerskjærgården og sikkert andre plasser også


Draco24styling

Recommended Posts

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å frakte søppelet man har generert med seg tilbake. Har sittet de siste dagene å sett på dette. Særlig kommer dette fra badegjester som kommer på formiddagen og reiser igjen samme dag med hyttebåtene sine. Her jeg ligger nå. Ligger det igjen et par esker etter nye kulegriller. Aviser. Ødelagte bade leker etc .Det er søppelskur på stedet men ikke i tilknytning til stranda. Hvis noen føler seg truffet. Kan dere gjerne plukke ned dere litt ekstra neste gang dere kommer:-(

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Helt enig,på min ferietur fant jeg søppel "overalt" forbasket at folk gir så faen i den vakre naturen vi har.

 

Tar bestandig med noe av søppelet jeg finner,men det monner nok ikke.

 

I dette landet er de så flinke til å legge avgifter på allting,hva med å tillegge alle plastprodukter noen kroner i avgift?

Burde bli penger av det.

 

Alle inntektene kunne gått uavkortet til ett eget renholdsvesen som dro rundt å fjernet søppel fra land og strand.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Håper det blir gjennomført pantesystem på engangsgriller. De blir ofte liggende igjen i vannkanten :(

Desverre så er det altfor mange som ikke tenker konsekvenser. Tar alltid med oss litt ekstra om vi finner underveis. Synd at folk er så late og bruker havet som dynge.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Lå på Ballen tidligere i sommer. La merke til at det var mange dagsturbåter som gikk mot kvelden. Filosoferte litt over hvor disse evt pissa og dreit etter en hel dag med soling, grilling spising og kos.

 

Første mannsjiten pluss dasspapir møtte oss før vi rakk bolten å fortøye i. Kjekt å marinere tauene i :'(

 

Engangsgrill noen få meter opp.

 

Om jeg ikke tar feil er det både dass og søppelstativ på stedet. Evt koster en poetapotti og en rull søppelsekker ikke mye.

 

Alle skal drite og pisse fritt på populære plasser så blir det noe svineri. Litt småsøppel i tillegg så blir der bare ekkelt.

Link to post
Share on other sites

Synes det er rimelig rent i den Norske skjærgården sammenlignet med de fleste andre land. Derimot burde ikke det være noen hvilepute.

Men hvorfor ikke si fra til folk når man ser de?

Ojoj engangsgrill!!! Ohh jaja du tar vel med deg svineriet når du reiser.......

 

Vi tar ofte med oss andre sitt søppel når vi har mulighet, kan man ikke lære opp andre så bør man handle selv og være et godt eksempel.

Link to post
Share on other sites

Angående søppel så gjør vi som Enzo og tar alltid med oss litt mer enn det som er vårt av det vi finner. Angående griller så finnes det en ypperlig liten grill som de selger på meny, den er 35 cm diameter og ligner en stekepanne uten håndtak, den tar altså heller ikke mer plass enn en litt stor stekepanne når man har slått den sammen og skal pakke den bort, og koster bare 79,-

Grillresultatet blir jo alltid bedre også, for engangsdritten duger jo ikke engang til å varme noen maiskolber på. Slutt med salget av engangsgriller.

Tidligere nick Seil-løs

 

RS Totalmedlem

Link to post
Share on other sites

Er dessverre ikke bare engangsgriller. Noen steder er det så mye glass at ungene ikke kan gå ut i vannet. Dette er bla på Kjeøya i Vest-Agder.

Vet ikke hvor mange bleier osv folk slenger fra seg. Hva tror de? At disse bleiene blir til kompost? Nei, det er kjedelig. Vet ikke hvor mye søppel jeg og konemor har plukket. Hadde en fått en kr for hver bit, så hadde vi hatt en Trawler nå :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...