Jump to content

Artige navn på båter


Roger og Olina

Recommended Posts

Mulig det finnes en slik tråd fra før. Men drister meg til å sette inn en ny. En kar i havna har en Princess med navnet: Costa Plenty.. Syntes det er så artig.

En annen jeg så i Lillesand, hette Rekelukt... Noen flere her som har eller sett noen artige båtnavn?

 

Mvh

Roger

Link to post
Share on other sites

I min ungdomstid i Sandefjord hadde vi en bekjent som ikke var helt lykkelig. Kona hadde forlangt at han skulle kalle opp båten etter henne og det hadde han tydeligvis egne meninger om.

 

En dag fikk vi se resultatet. Bak på hekken sto det med store bokstaver: Kjærringa

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en gang en 42 fots plastbåt av typen "Fjordbuss," bygget sent på 60-tallet - båten så omtrent ut som en buss til sjøs :wink: . Tung båt med 2stk Volvo TAMD - lite fart, men til gjengjeld mye sjø og røyk.

Båten fikk det klingende navnet Nøtteliten

Link to post
Share on other sites

På Tanum Strand lå en som het Not for sail

Lå også en Fairline Targa 43 med navnet "No Princess" der ett par dager.

 

Som jeg sa i en annen tråd, går en Cranchi 37 som heter " Viktig Møte", så jeg på Oscarsborg for ett par år siden.

Selv sliter jeg, 4 året og ikke noe navn ennå, blir vel "Nameless" av det til slutt, eller som vi sier på vår dialekt "Itte no"

Link to post
Share on other sites

"Fendera ute" hadde jeg sansen for.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...