Jump to content

Bravo 2 eller Bravo 2X?


mentor70

Recommended Posts

Jeg har et Bravo 2 drev fra 2002 som sitter på en Yanmar 6LP 300 HK. Den har nå gått problemfritt i 1000 timer. Jeg tror derfor at jeg egentlig har et Bravo 2X drev, eller tror jeg drevet ville vært slitt ut i og med at båten veier ca 6500 kg. Drevet har ikke den typiske X-merke eller kjøleribbene på toppen. Ellers er det identisk med dagens Bravo 2X drev.

 

Mitt spørsmål er derfor om dette X-merke og kjøleribbene ble introdusert senere enn 2002, men at det allikevel er et forsterket Bravo 2X drev? Hvordan kan jeg eventuelt finne ut av det? Når kom første versjon av Bravo 2X (regner med at det kun var Bravo 2 til å begynne med)?

Link to post
Share on other sites

Du kan se det på skruen eller ringen som fester driv aksel (oppe). Må av med drevet.

Skruen på X drev har ikke utgående hakk, men hull der nøkkelen

skal ha feste.

Nøkkel for å skru av X drev har mao "pigger".

De første X drev ser ut som ett standard Bravo Two drev.

Har selv X drev fra 2002/3 og de er til forveksling helt like med standard drev.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...