Jump to content

Subwoofer i båt?


Tsxdriver

Recommended Posts

Hei, jeg har en Kavaler 15 fot, som jeg driver å pusser opp.

Den har 2 innebygde høyttalere i "dashbordet" og en helt vanlig blaupunkt cd spiller.

Jeg skal montere 2 6X9 høyttalere i kasse oppå"dashbordet" en forsterker et eller annet sted og en basser.

Jeg har tenkt å montere en 10 eller en 12" sub, i en vanntett finerkasse.

Det jeg lurer på er om "vibrasjonen" fra subwoofern vil merkes med tanke på at det er kun en vanlig båt med kalesje?

 

Tak for svar på forhånd :)

Link to post
Share on other sites

Hva med å heller montere "basseren" på bæreren til tsx'n? Omtrent like nyttig ;) Eller invester i et par gode KOSS hodetelefoner hvis du virkelig vil spille høyt, så slipper du evt å sjenere andre med ditt valg av musikk ;) Ha en fortsatt riktig fin båtsommer :)

Link to post
Share on other sites

Svaret er ja. Du vil få god nytte av subwoofer selv om det er en kalesjebåt. Jeg har et solid anlegg selv, og har mye glede av dette når kalesjen er nede og båten cruiser i 25+ knop. Da trenger du et skikkelig anlegg for å høre noe i det hele tatt. Husker med glede en kryssing fra Skagen til Kristiansand i fantastisk vær, 27 knop og Pink Floyd i konsertlyd B-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...