Jump to content

Hvor får man kjøpt deler til Bella 440t


www.com

Recommended Posts

setene veldig lik disse:http://www.nzjetboating.com/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=21590.0;attach=41517;image

 

Problemet er at jeg finner ingen seter ligner engang, som det er mulig å få til Norge uten å måtte betale dobbelt så mye som hele båten er verdt i frakt :thumbsdown:

 

Setene er montert nesten helt nede på dørken. Siden de står så lavt så må det være høy rygg for at de skal være behagelig å sitte i.

De eneste bøttesetene jeg finner er slike:

http://www.seilas.no/guide_img/17000/17198A.jpg

 

De er rett og slett for store og for tunge og klumpete, den fotstøtte greien duger ikke hvis de er montert på søyle, og de bygger for mye opp fra døren,så hodet kommer langt over vindskjermen :giggle:

Link to post
Share on other sites

Ja, det er slikt jeg er ute etter (tenker da på den som heter classic til kr :nonod: 2490).

Litt dyrt er det, men det er et mye bedre alternativ en de setene jeg fant i England, USA og New Zealand til samme prisen uten frakt :nonod:

 

Takk for tipset! :thumbsup:

 

Tar gjerne i mot flere gode tips folkens :yesnod:

Link to post
Share on other sites

ivar, du skal forresten får creds for at du fant det så raskt! :thumbsup:

Jeg har brukt rundt 1 time om dagen i ca 2 uker nå, uten å finne noe som helst fornuftig, :nonod: og så bruker du 10 min på å finne noe som er midt i blinken :giggle::thumbsup::yesnod:

Link to post
Share on other sites

da var seter i boks :thumbsup:
Nå gjenstår det store kalesje-mysteriet

jeg fant dette: http://www.kias.no/files/prisliste_finske_kalesjer_2013.pdf en som selger kalesjer til bl.a. Bella
men jeg har ikke råd til kalesje til over 9000 kr, så jeg er ute etter noe brukt, helst til rundt en tusenlapp eller to :thumbsup:

 

Har ikke stengene til kalesjen heller, så jeg er på jakt etter hele pakken
Festene skal jeg klare å lage selv :wink:

Link to post
Share on other sites

ivar, du skal forresten får creds for at du fant det så raskt! :thumbsup:

 

svart belte i google :lol: , neida, kom bare på at det gikk å få tak i slike bøtteseter til bil og at de het noe med cobra

 

når det gjelder kalesje, så tror jeg det blir værre... hvis det er den båten jeg tenker på , så har jeg bare sett 1, neppe solgt så alt for mange av disse her til lands tipper jeg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Har du hørt med Bella? De burde vite noe om kalesjen.

Jeg har ikke klart å finne noe på nettsiden til Bella

Tror jeg skal sende mail til de og høre.

 

Jeg har sett noen finske nettsider, slags "finn.no" hvor det er en del slike båter til salgs. Her står det meste på finsk, så jeg nøyer meg med å se på bildene :giggle:

Men fra spøk til halvor, jeg tror jeg skal prøve å sende mail til noen av selgerne og høre om det er mulig å kjøpe bare kalesjen :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

når det gjelder kalesje, så tror jeg det blir værre... hvis det er den båten jeg tenker på , så har jeg bare sett 1, neppe solgt så alt for mange av disse her til lands tipper jeg

 

nei, det er ikke så mange av disse båtene i Norge, men jeg ser at det er en god del borti Finland, er jo tross alt finsk merke :giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...