Jump to content

på jakt etter båt, dynamic, jans entry, nordan 780, nimbus osv


frdrk_k

Recommended Posts

god dagen

 

ny til forumet, men godt vokst opp i båt i alle år.

nå er tiden da jeg vil handle båt selv, eller rettere sagt meg å fruen.

er da snakk om helgeturer og lengre når neste sommer ankommer.

 

 

vi har tittet litt rundt, og jeg har som i alle år som dritunge vært veldig svak for dynamicen, men tingen med den er nå enda plassen,

samtidig har en sett litt på jans entry, grei planløsning osv men hørt at det ikke er akkurat den mest skuddsikkre båten med tanke på sjø og byggekvalitet.

 

prisen en har sett seg ut er da alt fra 150 til 350, fordelen med båt er at tapet ikke er så radikalt som på bil.

 

ser i samme slengen at endel dynamicer er rimeligere, men de skiller seg som oftest ut med at det er 2 motorer på de.

vedlikehold og den slags har en grei kontroll på og ikke ukjent med båt, samt mye kyndige båtfolk rundt, så 2 motorer er ikke noe jeg direkte er redd for, samt at jeg synes det er en bedre sikkerhet med 2stk når en først er på tur.

 

vi er da 2 på tur, og dynamicen er veldig ålreit layout på for oss, men nordan/seaco 780 og nimbus epoca 26 virker bra også, samt at jeg synes jans entry "ser" ut som en grei båt.

 

og båtene snakker jo for seg selv, at en vil ha en god 20+ marsjfart å den slags.

 

 

regner med at det er flere her inne som har sitte med samme situasjon og vil bidra litt til valgene, eller eventuelle andre tips som en ikke har helt vært inne på.

 

 

takk på forhånd

=)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Båtene er nedvurderte. De har meget gode sjøegenskaper, et skrog som en skjærgårdsjeep "skarp v- bunn" Interiørmessig er de kanskje ikke på høyde med med de du har på ønskelisten. Et rimelig og godt alternativ. Her betaler du i allefall ikke for navnet/produsenten. Jeg har hatt min siden 2007 og er meget fornøyd. Pr. idag står det en 10 timer gammel 310 hk. Penisular, 6,5 l V8 diesel med Bravo 2X aggregat i den.Forbruk ca. 30 l pr.time med 25 knop. Flere bilder og mer info. finner du om du går inn på Finn, cabincruise, Bayliner, 3. side. Selger er Døskeland i Førde. Ta en titt :smiley:

Link to post
Share on other sites

har akkurat hatt en jans entry. masse plass i.f.t størrelse. vinglete i rolig fart, blåser lett av ved tillegging(kjøp i så fall med baugpropell), noe hard ved bølger. lettdrevet i sjøen og godt med bæring. nordan 780 er vel noe kronglete å bevege seg ut av.. De jeg kjenner som har 780 klager iallefall på den biten.

Redigert av Haveseilern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har akkurat hatt en jans entry. masse plass i.f.t størrelse. vinglete i rolig fart, blåser lett av ved tillegging(kjøp i så fall med baugpropell), noe hard ved bølger. lettdrevet i sjøen og godt med bæring. nordan 780 er vel noe kronglete å bevege seg ut av.. De jeg kjenner som har 780 klager iallefall på den biten.

sett at nordan'en er litt smalere, men av alle bilder jeg har sett fra båt, er det endel av de som har kjøleskap oppe på dekk, bak førerposisjon, er det pga at det er trangt nede i byssa ?

 

men synes nå jans entry er godt utnyttet når det kommer til plass, men er som du også sier, drev å vinglete når en tøffer i rolig tempo som er en liten hake.

Link to post
Share on other sites

fått lest meg litt opp på diverse tråder og slikt, og fruen har nå da falt litt for seaco/nordan 780.

 

som er da en kurant båt, men ser at fler legger til at den er veldig svak for vind og ikke så veldig god i sjø, men føler det nesten er i litt overkant å smelle en baugpropell på en 25 foter sånn sett

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Vis emner ut fra nøkkelord:

    Utvalgte emner:
     Båtrelaterte nyheter i media
     Dagens Finn, spesielle båtannonser
     Denne helgen går turen til......
     Hva har du gjort med båten i dag?
     Hvor er dette?
     Seil regatta på nett
     Status på svenskekysten
     Youtube, båtrelaterte filmer

  • Statistikk

    • Antall medlemmer
      96 307
×
×
  • Create New...