Windy37GM Startet 31.August.2014 Del på Facebook Startet 31.August.2014 Hei Jeg solgte båten vår for en uke siden og nye eieren ringte akkurat. Har får ikke satt styrbord motor i gir forover. Revers er OK Vi har brukt båten i hele sommer inkl 3 uker ferie og OK. Det velkjente "dunket" når man girer, som skal være der, det er har vært der hele tiden sålenge vi har eid båten. Motor er KAD32 og drev er vanlig DP-E 1:1,95 i utveksling. Stålpropellere Med motor av og giret i revers, sitter propellen fast (håndmakt) slik det skal være. Med motor av og giret forover, sitter propellen fast (håndmakt) slik det skal være. Med motor av og giret i fri er begge propellere løse slik det skal være. Noen som har en ide om hva det kan være? mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Hvis motoren går og du setter den i gir forover - går den i gir etterhvert? På en bekjent sin båt var konen slitt og den oppførte seg slik at du kunne sette den i gir og noen ganger gikk den rett i gir, andre ganger kunne det gå alt fra 10 sekunder til et halvt minutt. Får han ikke "dunket" når han setter den i forover nå? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 31.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2014 Nei, går ikke i gir i det hele tatt. Lukter kon lang vei. Snodig, for vi har hatt det riktige "dunket" hele sommeren. Han tar den på land til uken, så får et verksted se på det. Noen ide hva kon-skifte koster? Vi er i utgangs punktet skyldfri, men synes ikke noe om at han får trøbbel med engang. Så vi får se hva det koster. Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Drevet må ikke av - trenger bare å ta av den øverste delen, sette i stikka, skru og bytte kon - tipper det tar et par timer hvis de er profesjonelle. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Hvis den har gearet kontant hele sommeren så er det jo litt snodig ja. Vanligvis begynner den å geare veeelldig mykt en stund for så å slure litt hver gang siden ikke i det hele tatt. Jeg skiftet forresten på en Windy du vet om før ferien. Brukte 4.5 timer med kran opp ned og kaffepause. Tror konen kostet 4.5K + ett par pakninger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 31.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2014 Ahh. Mr L ? Da har vi en pekepinn på kost. Håper ny eieren får time iløpet av uka! mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Leverte et dpe drev for konbytte tidligere i sommer. Kostet 7k Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarbeer Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Kan girsjalteren under dekselet på drevet henge? Noenlunde det samme skjedde med mitt drev etter at jeg fikk båten tilbake fra verksted. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frese på Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Har Bavaria'n elektronisk gir/gass? Kan i så fall være slitt gearwire, all den tid du har hatt det rette "dunket" hele sommeren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 31.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2014 Nei, den har helmekanisk med vaier. Byttet til ,teflonvaier i forifjor. Han skal hive den i været iløpet av uka, så får vi se. Ny info er at når den settes i gir forover, klarer han såvidt å dra propellen rundt, med noe lugging. Med motoren i revers (uten at motor selvføleglig) sitter den dønn. Lukter utslitt kon. Veldig kjedelig for ny eier, men det lar seg ordne med litt penger ihvertfall. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 2.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2014 Løsning funnet, kon i toppen av drevet var utslitt. Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 2.September.2014 Del på Facebook Svart 2.September.2014 Grei deal da. Bare nysgjerrig, siden du sier kon i toppen mener du den innvendige kon i "forover" tannhjulet på toppen, eller selve clutch kon som løper opp/ned? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 2.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2014 Veldig glad du spør, har itte peiling :) Fikk bare tlf med beskjed, blir sendt avgårde for rep. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rubin Svart 1.Mai.2022 Del på Facebook Svart 1.Mai.2022 for å bidra med min tanke, : så er det nok bare kon,som beveger seg . man får ikke kjøpt løst tannhjul med skål, de er slipt i par og tilpasset hverandre. og de koste mer ennn det dobbelte , og må shimmes inn, og da kommer man ikke langt med 7000 , selv ikke da dette innlegg oppsto :) Hpoer segmentringer og ring ble byttet samtidig Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.