Lillan Startet 31.August.2014 Del på Facebook Startet 31.August.2014 Hei. Er det noen der ute som vet om hvor man kan få kjøpt eller reparert en vannkjølt eksosmanifold til en Peugeot 504. Den står i en 81 modell Nord West 740 og motoren er vel fra samme året. Rørene er sprukket like utenfor topplokket. Legger ved et par bilder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Hjemmemarinisert bilmotor? Bildene ser jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lillan Svart 1.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2014 Jeg er ny her på forum. Får ikke til det med bilder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lillan Svart 1.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2014 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lillan Svart 1.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2014 Her kommer bildene Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 1.September.2014 Del på Facebook Svart 1.September.2014 Ser veldig hjemmelaget ut. Det beste vil nok være å få noen til å sveise den opp for deg. Alternativt få tak i en tilsvarende fra en SABB Status eller Volvo Penta MD21 motor. Dette er samme motor, men med forskjellig marinisering. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 2.September.2014 Del på Facebook Svart 2.September.2014 Vær obs. på at rustfritt ikke er noe godt materiale til en eksosmanifold..Karbonstål er langt bedre da det ikke har samme tendens til sprøbrudd ved siden av sveisene. Ferskvannskjøling på manifolden er helt klart å foretrekke. Ser ofte at der er avdanka MD21 til salgs. Geir Lyse 48139955 averterer ofte på Finn om at han bygger manifolder. Varmeveksleren behøver ikke være sammenbygget med manifolden og kan eks. plasseres ut mot borde og ekspansjonstanken med fordel plasseres slik at man kan se den med motorlokket igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.