Jump to content

Ny motor - service slik det skal være - Bildøy Marina Sotra


Niidelv

Recommended Posts

Alltid lett å klage når servicen er dårlig, tenkte å gjøre det motsatte, skryte av g o d service.

 

Kjøpte i vår ny motor til vår Nidelv 24. Valget falt etter MYE frem og tilbake på en 42hk Craftsman marine fra lokal forhandler på Sotra utenfor Bergen.

 

På vei hjemover fikk vi etter noen timers gange varsel på lavt oljetrykk når vi gikk av gassen. Defekt oljetrykksmåler, ifølge Bildøy Marina. Ikke lenge etter var mekaniker på plass i båten i hjemhavn og byttet føler. Service!

 

Etter en svært bra sesong med en motor uten røyk, støy og vibrasjoner ( natt og dag sammenlignet med Md11c'en som stod i før) , var det i forrige uke tid for første service. Sendte mail, og ikke mange dagene etter var mekanikeren på plass i båten og tok service, nok en gang i hjemmehavn.

 

Så kudos til Bildøy Marina, de kan varmt anbefales dersom noen planlegger motorbytte til neste sesong :)

Redigert av Niidelv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Folka på Bildøy marina er utrolig flike og ryddige! Jeg har hatt mye med de å gjøre siden jeg forhandler Craftsman på østlandet og får motorene derifra. De leverer alltid som avtalt og aldri noe tull med noe som helst. Har heller aldri hatt et eneste problem med noen av motorene som jeg har solgt derifra. Utvilsomt et seriøst firma jeg trygt kan anbefale

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Kjøpte nettopp servicedeler (impeller, oljefilter etc.)fra Bildøy Marina, til min Craftsman Cm42. 5minutter etter telefonsamtalen fikk jeg mail om at varene skulle bli postlagt samme dag, enda klokka var 1445 på dagen. Dette kaller jeg service! Og prisene var slettes ikke avskrekkende heller! I dag fikk de en ny fast kunde!

Link to post
Share on other sites

Har selv ei snekke med en gammmmmal diesel ombord. Kunne nok tenkt meg å byttet denne etterhvert. Hvor mye måtte du ut med for hærligheten? :smiley: 

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Veldig hyggelig å lese om god service. Dessverre er det svært sjeldent jeg hører om det på Sørlandet.

 

Mitt inntrykk er at dersom du kjøper nytt, betaler uten å stille spørsmål om f eks pris eller andre ting, så er alt greit. Klager du litt, f eks på at de ikke kom den uka de sa de skulle eller på andre ting du ikke er helt fornøyd med, så er de ofte ikke så "blide" lenger.

 

Eller for å si det som en kamerat sa om servicen på sin noe påkostede Audi: "De står og smiler og bukker hver eneste gang jeg er der, men så koster det heller aldri under 10 000,- uansett hva det er...."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...