Jump to content

Kjøpt påhenger, ble jeg lurt? 5HK eller 8HK Evinrude


Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

Var i Telemark idag og kjøpte med en Evindurde 8Hk 2 takter idag fra 80 tallet engang. Eller tror det er 8HK, jeg lurer på om jeg ble lurt..

Her er bilde av maskinen, det korresponderer med hvordan 8HK ser ut, nesten samme som 9.9 fra den tiden (1980-1990) Bak ser man at eksos komer ut av propell/og fra stammen som tilsier det samme. 8HK 5 og nedover har ikke gjennom propellen.

 

Men typemerket på siden sier E5BFCRM som tilser en 5 HK.

Bilde fra siden:

bilde

Bilde bakfra

bilde

Bilde av typemerket:

bilde

 

Hva sier Herrene her? Ble jeg lurt?

 

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Snakket med selger, det var bare å komme tilbake med den. Han solgte for en bror elns. og hadde fått oppgitt 8HK.

Så da ordner set seg sikkert tilslutt. Bortsett fra at jeg må lete igjen etter en 8Hk :-)

 

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Dette lukter 9.9HK.

Jeg fant bla et annet motornmummer på frostsprenglokket/støpelokket. E10BACSE = 9,9 El and rope start 1980. Det er el på den og definitivt snorstart

bilde

bilde

bilde

bilde

 

Enten har StorStas rett, eller så har ibizafan rett.

BTW: dere skulle sett trynet på husets 12 åring når jeg sa at den ikke var 8 HK istad=trynet nedover. For så å si den var 9.9 :-) Det smilet var verdt hver krone.

 

Det er en grunn til at pappaer er kulere enn mammaer :-)

 

mvh

Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...