Jump to content

Båt fabrikat Koos 605 HT, noen som kjenner den?


møring1

Recommended Posts

Hei.

Er det noen her som har kjennskap til Koos 605 HT?

De er ikke helt ulike Flipper, men jeg kan desverre ikke finne ut hvor de er produsert.
Regner med det er halvfabrikat, men er ikke sikker.
Fikk opplyst da jeg kjøpte den at den var produsert i Norge.
Håper noen sitter inne med kunnskap om hvor de er produsert, og eventuellt kontaktinfo til de som står bak.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei,

og takk for svarene!


Det er den båten på bildet ja! Og jeg tror nok at innredningen er hjemmelaget.
Jeg har sett en lik båt tilsalgs i Norge, og da stod der Flipper Koos 605 i annonsen. Sendte mail til Flipper importøren, men de hadde aldri hatt en båt med betegnelsen Koos.
Forrige eier mente den var bygget på et lite båtbyggeri på sørlandet, men at han ikke viste noe mere en det. Aner ikke hvordan jeg skal finne ut av dette.
Kansje de har noe mere info i småbåtregisteret?

Link to post
Share on other sites

Pratet med småbåtregisteret idag, og fikk navn og nr på den første personen båten var registrert på (2004). Ringte til han, og han kunne fortelle at båten var 1, av 4 eller 5 som ble laget i Fredrikstad området. Han trodde han var eier nr 2, og at det var eier nr 1 som laget innredningen.
Han visste ikke noe om skroget.
Båten skulle være produsert i 1996, men ferdigstilt og sjøsatt først i 2000.
Er det noen fra Fredrikstad området som veit om noen som holdt på med halvfabrikater i den tiden?
Kunne godt tenkt meg og funnet ut hvilken type skrog det er! :)

Link to post
Share on other sites

Hei.

Er tidligere eier av en Koos 605 HT, men ikke den som blir vist her i forumet.

De opplysningene jeg fikk var at de var bygd på Hvaler, Østfold.

Som det blir sagt så ligner den litt på Flipper 640, men har ikke noe med verftet å gjøre.

Vi brukte Koos'en veldig mye de sesongene, 2004-2011, vi eide den, satte på en ny to-takt Mercury 90hk da vi kjøpte den.

Solgte den videre til Vestfold våren -11.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...