Jump to content

Rust på turbo kad 44


BETH

Recommended Posts

Enig med adeneo, dessuten ett hav av årsaker til at rust kan ha kommet utvendig. Så finn heller ut hvorfor det har skjedd, kan være vannlekkasjer rett på turbo (regnvann, ved vask av båt etc) Kan være sølt ting der etc etc. Så lenge turboen ikke sitter, eller du ikke har masse rust inne i den, burde dette være greit. Er du usikker gjør som SoBo foreslår, lettere å veilede da for andre.

Link to post
Share on other sites

Turboer blir varme, lakken sprekker opp og rust kommer alltid etter en stund. Ingenting å bekymre seg over, de ruster ikke i stykker uansett hva du gjør....

Det er ikke helt korrekt. Alle turboene på 40-44 serien til Volvo har vannavkjølt turbohus, og hvis turbohuset blir så varmt at lakken faller så er det tette kjølekanaler i eller ved turbohuset eller defekt kjøling. Hadde selv et par gamle 40 motorer hvor lakken var fin i alle år....
Link to post
Share on other sites

Disse eksosbendene skal vel holde minimum syv år. Noen ganger mindre, andre ganger en del mer. Men ligger du rundt omkring syv år, så må du forvente utskiftinger vedr. sjøvannskjølte risere etc. Og er bendet originalt fra 1998, så ligger det en liten utgift 'up the pipeline'.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...