Jump to content

Lading av håndholdt vhf


ToreSB

Recommended Posts

Jeg har en håndholdt VHF (Standard Horizon hx851), men jeg har klart å rote bort stativet som den står i når den lader. :( Maritim har ikke noen i hyllene, og de sier det tar lang tid å bestille en fra leverandør. Jeg holder nå på med å sjekke ut om det er noen andre båtbutikker som har en liggende.

 

Går det an å fikse lading på en annen måte. Jeg regner med at det er et standard batteri inne i den, og da skal det kunne lades ved å koble seg på de kontaktpunktene nederst på radioen som får strøm fra lade-holderen. Er det noen som har erfaring med dette, og kan dele noen gode tips?

 

 

Link to post
Share on other sites

ToreSB. Jeg skal i båten i kveld for å hente jolle og påhenger. Jeg er ganske sikker på at jeg har den originale cradelen liggende i et rom i aktercabinen. Jeg rotet den også bort for en tid tilbake, bestilte ny fra eBay (uoriginal). Jeg har skrudd/limt fast den uoriginale på dashboardet og den funker fint. Deretter fant jeg den andre, så klart.. Så den jeg har ekstra er den originale. Denne kan du få av meg (ikke med ac/dc-kabelen, men den har du vel ?) Jeg bor i Oslo, så kan bare legge den i min postkasse, så du kan hente den der. Send meg en IM om det er av interresse !

Link to post
Share on other sites

Hehe.

 

Jeg lar meg stadig vekk imponere av dette forumet. Tusen takk til Worry II for tilbudet om å få ladekrybben hans, det løser problemet.

 

Jeg har laget meg en midlertidig krybbe av en planke med to spiker plassert på riktig sted, men den ville nok ikke bli godkjent i HMS-kontrollen :)

 

 

Link to post
Share on other sites

Applaus!

 

Er det forresten noen som sliter med batterikapasiteten til denne radioen? Forsøker å holde den oppladet til enhver tid, men syntes den begynner å hangle litt ved bruk - dvs kjapp utlading. Har hatt den siden ifjor.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...